Orimliga saker som stör dig?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu just...det är måndag, och det var inte de vanliga morgonpratarna på radiokanalen jag brukar lyssna på :mad:

Jag stör mig på att radiokanalen P2 klassiskt inte finns där jag bor. Vill ha klassisk musik nonstop när jag kör bil ju! På webben finns det men kan inte streama i min gamla bil.

Och gällande ledarskribenterna funderar vi på att säga upp GP på grund av dem, jag blir vansinnig när jag läser vad de skriver ibland. Det finns ju dock inget direkt alternativ om man ändå vill ha lite lokala nyheter, sjukt störande!
Jag förstår precis vad du menar! Tycker det är så jäkla trist att de blivit så. Visst, deras åsikter ska beröra och engagera osv men för det medta känns det bara som om de föraktar folk och passar på att offentligt sparka lite på vissa grupper :down:

För mig funkar det bättre att inte läsa, det räcker med insändarna för att jag ska sätta morgonkaffet i halsen ibland, samt scrolla förbi när jag ser deras bilder i mitt FB-flöde. Kanske inte den mest hållbara lösningen men bättre än inget (för ja, det var ju det där med andra lokala alternativ :( )

Stör mej just nu på att folk frågar om jag ska ha nån ny häst när jag får min nuvarande häst såld. Eh, jo. Bara för att han är min första häst och vi inte funkar tillsammans i ridningen betyder inte att jag tänker kasta in handduken och helt ge upp tanken på egen häst..

Jag stör mig orimligt mycket på människor som inte är väldigt ålderstigna norrlänningar men ändå använder ordet "lasarett" istället för sjukhus. När människor i trettioårsåldern säger att de "varit på lasarettet" så kryper det i hela kroppen på mig av irritation. Det är ett väldigt föråldrat (och väldigt fult) ord för sjukhus, kan vi inte bara låta det få somna in och använda den korrekta benämningen? :arghh:

Och människor som "drar alla över en kant" eller är "cool-lugna". Och människor som konsekvent gör fel på de/dem. :banghead:

Och värst av allt: människor som gör ovan nämnda saker och när de informeras om sin språkmisshandel tycker "Äh vadå, jag har alltid sagt så! Det spelar väl ingen roll! Det finns inget rätt eller fel! Språket utvecklas!". :arghh::rage::banghead:

Häromkring är det många, i olika åldrar, som säger att de varit på "lassa". :D:D:D

Jaa, det är klart man gör som man vill? :confused: Jag passade helt enkelt på att ventilera min irritation på användandet av ordet "lasarett" i den här tråden eftersom den till synes handlade om orimliga saker som stör en, men det verkar ha varit fel beslut känns det som nu. :(
Jodå, jag fattade att du gjorde precis det tråden syftar till i ditt första inlägg. Men när du två gånger skriver saker som Då säger man alltså antingen "Jag var på Alingsås lasarett" eller "Jag var på sjukhuset". :idea: - då låter det som om du vill fostra folk som gör FEL. Och det gör de ju inte.

Jodå, jag fattade att du gjorde precis det tråden syftar till i ditt första inlägg. Men när du två gånger skriver saker som Då säger man alltså antingen "Jag var på Alingsås lasarett" eller "Jag var på sjukhuset". :idea: - då låter det som om du vill fostra folk som gör FEL. Och det gör de ju inte.

Måste erkänna att jag har svårt att se hur mina uttalanden på något sätt är mer klandervärda än övriga saker som tagits upp i tråden, men okej.

Jag klandrar ingen, jag läste bara en annan ton i det citerade än mycket annat i tråden, där självironin är tydlig. Men det kan ju ha varit fel.

Stör mig på den förbaskade förkylningen som inte vill bryta ut utan bara ger mig feberkänsla och ont i musklerna.

Och att det så inihelvete långt till lördag.

Folk som äter stör mig, i alla fall om jag inte själv äter samtidigt, jag äcklas av ljudet av tuggorna och sväljandet och jag är inte "äckelmagad" i vanliga fall.

Jag stör mig på min man som inte kan smyga utan släpar sina nakna fötter längs golvet när han går.

Att kaffemaskinen stänger av sig efter 4h och jag kan inte ställa om det. Den stänger alltid av sig lagomt till att jag ska ha kaffe :cautious:

När sambon ska "hjälpa till" med maten. Jag tycker inte alls om att laga mat, men när jag väl gör det vill jag göra det själv (eller att vi delar upp det tex att en steker köttfärs och en skär tacogrönsaker). När sambon kommer och ändrar temperaturen på spisen, rör om, plockar bland sakerna etc blir jag bara sur.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka