Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag förstår precis vad du menar! Tycker det är så jäkla trist att de blivit så. Visst, deras åsikter ska beröra och engagera osv men för det medta känns det bara som om de föraktar folk och passar på att offentligt sparka lite på vissa grupperOch gällande ledarskribenterna funderar vi på att säga upp GP på grund av dem, jag blir vansinnig när jag läser vad de skriver ibland. Det finns ju dock inget direkt alternativ om man ändå vill ha lite lokala nyheter, sjukt störande!
Jag stör mig orimligt mycket på människor som inte är väldigt ålderstigna norrlänningar men ändå använder ordet "lasarett" istället för sjukhus. När människor i trettioårsåldern säger att de "varit på lasarettet" så kryper det i hela kroppen på mig av irritation. Det är ett väldigt föråldrat (och väldigt fult) ord för sjukhus, kan vi inte bara låta det få somna in och använda den korrekta benämningen?
Och människor som "drar alla över en kant" eller är "cool-lugna". Och människor som konsekvent gör fel på de/dem.
Och värst av allt: människor som gör ovan nämnda saker och när de informeras om sin språkmisshandel tycker "Äh vadå, jag har alltid sagt så! Det spelar väl ingen roll! Det finns inget rätt eller fel! Språket utvecklas!".
Häromkring är det många, i olika åldrar, som säger att de varit på "lassa".
Jodå, jag fattade att du gjorde precis det tråden syftar till i ditt första inlägg. Men när du två gånger skriver saker som Då säger man alltså antingen "Jag var på Alingsås lasarett" eller "Jag var på sjukhuset". - då låter det som om du vill fostra folk som gör FEL. Och det gör de ju inte.Jaa, det är klart man gör som man vill? Jag passade helt enkelt på att ventilera min irritation på användandet av ordet "lasarett" i den här tråden eftersom den till synes handlade om orimliga saker som stör en, men det verkar ha varit fel beslut känns det som nu.
Jodå, jag fattade att du gjorde precis det tråden syftar till i ditt första inlägg. Men när du två gånger skriver saker som Då säger man alltså antingen "Jag var på Alingsås lasarett" eller "Jag var på sjukhuset". - då låter det som om du vill fostra folk som gör FEL. Och det gör de ju inte.
Det står i flera program!På att det i punkterna längst ner i LA:3-ans dressyrprotokoll står "Lösgjorhet..."
/Ordpolisen som
Man drar av en bit hushållspapper och her runtJag blir orimligt grinig på att man blir så jävla kall om hållhanden när man håller i en halvliters glass (B&J/Häagen Dazs/etc) och njuter av densamma. Måste man ha vante på sig? Eller finns det nån cozyhållargrej?
Blir inte det klibbigt typ?Man drar av en bit hushållspapper och her runt
Inte allsBlir inte det klibbigt typ?
På att det i punkterna längst ner i LA:3-ans dressyrprotokoll står "Lösgjorhet..."
/Ordpolisen som