Orimliga saker som stör dig?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det där med att alla turister i Göteborg ska bara magiskt förstå att man drar i snöret för att stanna på spårvagnen. Ja, vissa vagnar har väl några få stoppknappar men inte alla och behöver man inte ens skylta i vagnen hur man stannar...?! En pil med ordet stopp hade räckt liksom.

Det där med att alla turister i Göteborg ska bara magiskt förstå att man drar i snöret för att stanna på spårvagnen. Ja, vissa vagnar har väl några få stoppknappar men inte alla och behöver man inte ens skylta i vagnen hur man stannar...?! En pil med ordet stopp hade räckt liksom.

Åtminstone svenska turister borde förstå. (Mamma Mu och Kråkan: "Det går snören till chauffören och det plingar när man drar.")

Senast ändrad:
Åtminstone svenska turister borde förstå. (Mamma Mu och Kråkan: Det går snören till chauffören och det plingar när man drar.")

NEJ DET GJORDE JAG INTE::mad::devil: Konstigt då jag hade Mamma Mu-band och böcker? Har för mig att det var bussåkande i dom. Det satt dock nånstans i bakhuvudet men tvivlar på att det var därifrån. Väldigt stressande när allt annat gått snett, att man inte kan stanna en buss :p

NEJ DET GJORDE JAG INTE::mad::devil: Konstigt då jag hade Mamma Mu-band och böcker? Har för mig att det var bussåkande i dom. Det satt dock nånstans i bakhuvudet men tvivlar på att det var därifrån. Väldigt stressande när allt annat gått snett, att man inte kan stanna en buss :p

Minnet kanske börjar bli dåligt :angel:
Skämt åsido, jag kan hålla med om att det borde informeras om stopp-snörena.

Hur löste du det, hoppade av i farten och gjorde såhär :rofl: ?

Vadå? Finns det såna på riktigt? År 2016? :s trodde det bara var på gamla filmer.

Folk som inte vet att de inte kan använda decimaler på år. Eller det är klart att de kan, men inte utan att omvandla månaden till korrekt siffra. Ok, ditt barn är 1,3 år? Du menar tre och lite drygt en halv månad nu va? Inte ett år och tre månader?

Jag blir orimligt grinig på att man blir så jävla kall om hållhanden när man håller i en halvliters glass (B&J/Häagen Dazs/etc) och njuter av densamma. Måste man ha vante på sig? Eller finns det nån cozyhållargrej?
Det finns en.. vad ska man kalla den? glassburksväst? kyldräkt?
Ibland har det varit extra reklam för nån av dom där i butikerna, då det stått "köp två, få en *vaddennukallas*". Som en neoprentub man sätter ner burken i, så glassen håller sig kall och handen slipper frysa. Det lär finnas på ebay :D

Jämfört med slakten av Qi tycker jag vad-det-nu-hette-remaken av Lie to me var riktigt bra. Framförallt var Anna bra som programledare.

Men inget slår ju förlagan, med Rob Brydon :love:
Nej, "intresse klubben" var verkligen ett lågvattenmärke. Jag gillade egentligen hela panelen i tror du jag ljuger, men det är nått som ändå gör den långsam, brun och inte riktigt kul.

Alltså, vi vet ju att färg och ljus spelar in i hur vi upplever saker. Hur kan de ta en humorshow med sådan här studio:
wilty_studio.jpg

och lyckas göra den så här deprimerat brun-orange?
trordujagljuger3.jpg

Jag stör mig orimligt mycket på människor som inte är väldigt ålderstigna norrlänningar men ändå använder ordet "lasarett" istället för sjukhus. När människor i trettioårsåldern säger att de "varit på lasarettet" så kryper det i hela kroppen på mig av irritation. Det är ett väldigt föråldrat (och väldigt fult) ord för sjukhus, kan vi inte bara låta det få somna in och använda den korrekta benämningen? :arghh:
Men hjälp.
Det HETER JU LASARETT på ett antal orter.

Jag kan väl inte kalla lasarettet i Enköping för sjukhus när det heter Enköpings lasarett? Eller Ystad, Lycksele, Landskrona eller Visby???

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka