Jag måste i alla fall skölja mitt varje dag pga gymmet
Jag är hellre äcklig i håret än tvättar det varje dag Mvh, tränar på arbetstid och rider ett antal gånger per vecka (När håret blir lite sunkigt sätter jag upp det i en stram donut )
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag måste i alla fall skölja mitt varje dag pga gymmet
Mustaschen också?
Stackare!Speciellt mustaschen!
Jag är hellre äcklig i håret än tvättar det varje dag Mvh, tränar på arbetstid och rider ett antal gånger per vecka (När håret blir lite sunkigt sätter jag upp det i en stram donut )
Smart!Jag är hellre äcklig i håret än tvättar det varje dag Mvh, tränar på arbetstid och rider ett antal gånger per vecka (När håret blir lite sunkigt sätter jag upp det i en stram donut )
Mm jag med. Vilket resulterar i andra raden i den här strippen:(När håret blir lite sunkigt sätter jag upp det i en stram donut )
Är det FINT att inte steka kött? Jag vill INTE ha halvrått kött. Nånstans.Med "rött kött"-tråden i färskt (höhö) minne så kom jag på att jag stör mig (ganska orimligt) på folk som går på en fin restaurang och beställer köttet "well done". Känns så .... bortkastat liksom. Varför inte köra en flintastek 55 minuter i stekpannan hemma istället?
Om/när det händer känner jag alltid medlidande för kocken som måste förstöra (förkolna) en fin råvara. Det måste skära en del i hjärtat på en förmodad matälskare
Mm jag med. Vilket resulterar i andra raden i den här strippen:
Är det FINT att inte steka kött? Jag vill INTE ha halvrått kött. Nånstans.
Samma här. Jävla hår.Briljant strip! (Jag kan inte göra sådana "messy bun" oavsett. Mitt hår trillar bara ner )
Japp,Äter du allt kött välstekt/well done?
Japp,
Särskild? NäAv någon särskild anledning?
Idag verkar det som om lasarett framför allt används för vårdinrättningar som inte täcker en hel region, som ett regionsjukhus, dvs ett som är lite mindre. Jag har över huvud taget inte tänkt att det är ett gammalmodigt ord.Det finns vårdinrättningar som fortfarande heter lasarett I min uppväxtkommun heter det lasarett.
Dessutom, vissa av skyltarna till Universitetssjukhuset i Lund har benämningen Lasarett.
Idag verkar det som om lasarett framför allt används för vårdinrättningar som inte täcker en hel region, som ett regionsjukhus, dvs ett som är lite mindre. Jag har över huvud taget inte tänkt att det är ett gammalmodigt ord.
Jag var tvungen att googla och jag vet inte om regionssjukhus och länssjukhus är samma sak men här har vi iaf länssjukhuset Falu lasarett medan tex det desto mindre sjukhuset här i Borlänge heter just Borlänge sjukhus. Sjukhus för mig är miniversioner av just lasarettIdag verkar det som om lasarett framför allt används för vårdinrättningar som inte täcker en hel region, som ett regionsjukhus, dvs ett som är lite mindre. Jag har över huvud taget inte tänkt att det är ett gammalmodigt ord.