Orimliga saker som stör dig?

Status
Stängd för vidare inlägg.
(När håret blir lite sunkigt sätter jag upp det i en stram donut :D )
Mm jag med. Vilket resulterar i andra raden i den här strippen:

2d7cfbc6a4c47b5803f3d947865c6db0.jpg

Med "rött kött"-tråden i färskt (höhö) minne så kom jag på att jag stör mig (ganska orimligt) på folk som går på en fin restaurang och beställer köttet "well done". Känns så .... bortkastat liksom. Varför inte köra en flintastek 55 minuter i stekpannan hemma istället? :p
Om/när det händer känner jag alltid medlidande för kocken som måste förstöra (förkolna) en fin råvara. Det måste skära en del i hjärtat på en förmodad matälskare
Är det FINT att inte steka kött? Jag vill INTE ha halvrått kött. Nånstans.

Jag har kommit på en grej till!
"Om en stund blir det att gå ner till X för Y :) "
Det blir det inte alls serru'! Det kryper i mig när folk skriver så :yuck:

Jag har sovit skit inatt och varit uppe sen 5 imorse. Tänkte vila en stund och i samma ögonblick som ögonlocken slår igen börjar grannen under borra i betongväggen. Alltså att jag inte grinar :cry::arghh:

Det finns vårdinrättningar som fortfarande heter lasarett :idea: I min uppväxtkommun heter det lasarett.
Dessutom, vissa av skyltarna till Universitetssjukhuset i Lund har benämningen Lasarett.
Idag verkar det som om lasarett framför allt används för vårdinrättningar som inte täcker en hel region, som ett regionsjukhus, dvs ett som är lite mindre. Jag har över huvud taget inte tänkt att det är ett gammalmodigt ord.

Idag verkar det som om lasarett framför allt används för vårdinrättningar som inte täcker en hel region, som ett regionsjukhus, dvs ett som är lite mindre. Jag har över huvud taget inte tänkt att det är ett gammalmodigt ord.

Så är det i min uppväxtkommun Finspång. Det är en vårdinrättning för kommunen, jämfört med t.ex. Universitetssjukhuset i Linköping eller för den delen Vrinnevisjukhuset i Norrköping.
Att US i Lund heter Lasarett på vissa skyltar är däremot mer märkligt :p

Jag var tvungen att googla och jag vet inte om regionssjukhus och länssjukhus är samma sak men här har vi iaf länssjukhuset Falu lasarett medan tex det desto mindre sjukhuset här i Borlänge heter just Borlänge sjukhus. Sjukhus för mig är miniversioner av just lasarett :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka