Orimliga saker som stör dig?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men hjälp.
Det HETER JU LASARETT på ett antal orter.

Jag kan väl inte kalla lasarettet i Enköping för sjukhus när det heter Enköpings lasarett? Eller Ystad, Lycksele, Landskrona eller Visby???

JO! ;) Det heter kanske Enköpings lasarett men det är ju ett sjukhus! Då säger man alltså antingen "Jag var på Enköpings lasarett" eller "Jag var på sjukhuset". :idea:

Jag parafraserar mitt svar till @tanten : Det heter kanske Alingsås lasarett men det är ju ett sjukhus! Då säger man alltså antingen "Jag var på Alingsås lasarett" eller "Jag var på sjukhuset". :idea:
Nej.

Om man har ett lasarett i kommunen och någon envisas med att fisförnämt hävda att man varit på shyyyykhööuseeet är man antingen lite efterbliven eller så låtsas man vara lite fiiiinare oss vanligt hederligt folk. Så det så.
:rage: :arghh: :rage:

Men det gör man väl som man vill? Lasarett ÄR ju ett sjukhus, det är bara ett äldre ord för det.

Jaa, det är klart man gör som man vill? :confused: Jag passade helt enkelt på att ventilera min irritation på användandet av ordet "lasarett" i den här tråden eftersom den till synes handlade om orimliga saker som stör en, men det verkar ha varit fel beslut känns det som nu. :(

Blir orimligt arg (eller kanske rimligt) på folk som ger sina hundar salt för att få dem att kräkas när de ätit nåt onyttigt :banghead: Det är som att de inte förstår risken för saltförgiftning för "förr gjorde man ju alltid så".
Nä, men så skit i risken att förgifta din hund rejält då :mad:

Blir orimligt arg (eller kanske rimligt) på folk som ger sina hundar salt för att få dem att kräkas när de ätit nåt onyttigt :banghead: Det är som att de inte förstår risken för saltförgiftning för "förr gjorde man ju alltid så".
Nä, men så skit i risken att förgifta din hund rejält då :mad:
Fullt rimligt. Ännu värre att folk envisas med att tipsa om det på diverse forum. Sen när någon säger att det inte är så smart -det gick bra för min hund :rage::rage:
Ja bara för att du överlevde när du kastade dig framför tåget behöver du inte ge någon annan det som ett bra råd. :banghead::banghead:

Åh, nu kom jag på en till! Lamotte?! :rage:
Varför ges han utrymme i en så stor tidning som GP??
Och på Facebook, när någon av mina vänner gillat hans videos, så att dom dyker upp i mitt flöde och det spelas upp automatiskt när man ska bläddra förbi ååååååaaaahhh :rage:
Jag håller med! Han är så jäkla störande!

Överlag stör jag mig på GPs "modernisering". Avskyr ledarskribenternas åsikter och skriverier, stöt mig på Två Dagar som mest påminner om en reklambilaga i sitt nya "lyxiga format" och framförallt hatar jag utformningen på korsorden. Jag vill ha mitt Söndagskryss tillbaka :mad:

Och på Facebook, när någon av mina vänner gillat hans videos, så att dom dyker upp i mitt flöde och det spelas upp automatiskt när man ska bläddra förbi ååååååaaaahhh :rage:

Jisses?! Jag undrade vem det var och googlade. Två krönikor senare så är jag rätt förvirrad över vad sjutton han babblar om?

Gå in på inställningar i fb så kan du hitta vart du stänger av automatiskt videouppspelning :up:

Jag håller med! Han är så jäkla störande!

Överlag stör jag mig på GPs "modernisering". Avskyr ledarskribenternas åsikter och skriverier, stöt mig på Två Dagar som mest påminner om en reklambilaga i sitt nya "lyxiga format" och framförallt hatar jag utformningen på korsorden. Jag vill ha mitt Söndagskryss tillbaka :mad:

Men JA! Jag älskade Två dagar förut, nu blir jag helt ointresserad av att öppna den när jag ser den! Och gällande ledarskribenterna funderar vi på att säga upp GP på grund av dem, jag blir vansinnig när jag läser vad de skriver ibland. Det finns ju dock inget direkt alternativ om man ändå vill ha lite lokala nyheter, sjukt störande!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka