Orimliga saker som stör dig?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det stör mig att folk inte kan läsa regler på de grupper de är med i på facebook. Som hund/hästgrupper där det klart och tydligt står att man inte får annonsera köp eller sälj. Ändå dyker det upp annonser och sen fattar folk inte varför deras inlägg tas bort.

Eller i grupper där kläder säljs, där det tydligt står att annonser ska in i album, inte läggas direkt på väggen. Ändå lägger folk upp massa annonser direkt i flödet och blir förbannade när annonsen tas bort.

Det stör mig att folk inte kan läsa regler på de grupper de är med i på facebook. Som hund/hästgrupper där det klart och tydligt står att man inte får annonsera köp eller sälj. Ändå dyker det upp annonser och sen fattar folk inte varför deras inlägg tas bort.

Eller i grupper där kläder säljs, där det tydligt står att annonser ska in i album, inte läggas direkt på väggen. Ändå lägger folk upp massa annonser direkt i flödet och blir förbannade när annonsen tas bort.

Ja hur svårt är det? Det brukar inte direkt vara avancerade regler. Blev rätt störd på idioten som nyss kom in i en annons där de två likadana saker var i princip köpta av två olika personer(transport bokat) och skällde ut annonsören för att det var självklart att suridiotens bud skulle gå före. För så var det enligt reglerna... reglerna som inte tillåter Bud och har ett kösystem! TS blev då osäker, kaos och valde att ta bort sin annons...hoppas att det blev rätt personer som fick köpa :/

Folk som skriver sökes i Bortskänkesgrupper där det är tydligt att snyfthistorier inte är tillåtna dvs att man ska skippa sitt " jag vill ha en bok för att jag är ensamstående förälder till 14 hungriga hyenor där deras pappa misshandlade mig så jag är även sjukskriven med hål i strumpan"-typ. Ingen behöver veta det, det är ingen tiggerigrupp och man ska inte behöva fläka ut sig... Finns även varianten som blev hysterisk då för att hennes kompis behövde soffan mest och att det var hemskt att personen före inte släppte soffan. Det finns ingen brist eller är ens svårt att få en soffa där men denna var ju extra snygg ;)

Min telefon...och imorn lite extra...
Det måste vara den dummast smarttelefon någonsin, på riktigt :banghead:
Vem i h*lvete gör en telefon med så litet internminne att den just och just orkar leva med sig själv..? Appar..okej, men bara någon enstaka, och glöm uppdateringar, åtminstone om man vill kunna behålla någon annan app :turd:
Att man sedan har ett minneskort med typ tuuusen gb ledigt utrymme gör en bara ännu mer frustrerad att se, för det minnet går typ bara att använda för att spara lite bilder och sånt på.
Jag blir så frustrerad på den. Köpa ny? Javisst, om jag bara hade haft råd...:meh:
Och till på köpet så hade de vikarierande morgonpratarna riktigt korkade funderingar idag...

Vad är en konsekvent resp. inkonsekvent lampknapp? :confused:

När knapparna går konsekvent åt samma håll för att tända och släcka. Dvs tänd lampa = knappen är tryckt nedåt. Släckt lampa = knappen är tryckt uppåt.

Tänd lampa:
switch1.jpg

Släckta lampor:
stock-photo-67106125-australian-light-switch.jpg

När knapparna går konsekvent åt samma håll för att tända och släcka. Dvs tänd lampa = knappen är tryckt nedåt. Släckt lampa = knappen är tryckt uppåt.

Tänd lampa:
switch1.jpg

Släckta lampor:
stock-photo-67106125-australian-light-switch.jpg

ooooh, och för mig är det mest logiska att det är tvärtom -att när knappen ser ut som bilden högst upp så är lampan släckt och när den är "intryckt" som den nedre så är det tänt :p
Men jag kan hålla med om att det ska vara konsekvent så att knapparna går åt samma håll och inte olika på olika ställen :p

ooooh, och för mig är det mest logiska att det är tvärtom -att när knappen ser ut som bilden högst upp så är lampan släckt och när den är "intryckt" som den nedre så är det tänt :p
Men jag kan hålla med om att det ska vara konsekvent så att knapparna går åt samma håll och inte olika på olika ställen :p

Noo, min hjärna klarar inte av den omställningen :nailbiting: :p

Ja, fram för konsekvens i lampknappsinstallationer! :up:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Storlek på rastgårdar?
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar