Orimliga saker som stör dig?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag verkligen hatar ihjäl mig över ljudet när någon äter gurka.. det är så VIDRIGT så jag vill bara ge dem en käftsmäll! :rofl:

En annan grej som stör mig är folk som är lägger dumma kommentarer medvetet. Precis som att man skulle bli imponerad av det. Typ '' Lax lever i åar'' '' Varför heter det å och inte sjö? ''

Jag verkligen hatar ihjäl mig över ljudet när någon äter gurka.. det är så VIDRIGT så jag vill bara ge dem en käftsmäll! :rofl:

En annan grej som stör mig är folk som är lägger dumma kommentarer medvetet. Precis som att man skulle bli imponerad av det. Typ '' Lax lever i åar'' '' Varför heter det å och inte sjö? ''

Just nu stör det mig att det inte fanns någon plats att skriva inlägget efter citatet ovan....

Sen undrar jag vad är skillnaden mellan Å, älv och flod?

jag irriterar mig på folk som smaskar på bussen!!

åkte hem igårkväll, satt och läste ^_^ och så går det på en som under hela 50min långa resan sitter och smackar med sitt godis:rage::arghh::wtf::turd::banghead::banghead::banghead:

visst får man äta, men sitt för f#¤#%&n inte och medvetet smaska!
avskyr ät ljud över allt annat och det är alltid lika hemskt när man behöver genomlida det på bussen..

Just nu retar jag mig på att det ligger en lokaltävling, i närheten, med samma klasser, dagen innan våran lokaltävling :rage:
Vi var f-n först med att boka den helgen så jag är skitsur på distriktet som inte har bättre koll (inte första gången)
Kommer troligvis innebära att vi inte får lika många starter som vi behöver för att gå med bra vinst :arghh:

Just nu stör jag mig på diskussionen i media om ifall det ska finnas speciella badtider för kvinnor i vissa badhus. Självklart ska alla kunna gå och simma när det är öppet, oavsett ålder, kön, eventuella handikapp eller personliga åsikter!:rage:
Det har inte varit några sådana diskussioner på "mitt" badhus så ingenting som rör mig eller mina vänners träningstider men att själva diskussionen tydligen behövs gör mig jätteirriterad.

Ytterligare en på temat odrägliga reklamer, denna är dock från mitt facebookflöde:

"Den jätte populära och omtyckta Hälsoprodukten är för dom som vill bli av med sin mage, kärlekshandtag och ryggfett.
När förbrännings västen kommer i kontakt med huden bildas reaktion som hettar upp det inlindade området och sätter igång en reaktion där magen svettas ut gifterna som lagras i kroppen eller kissar ut dessa, på så sätt ökar förbränningen och gifterna hinner aldrig att fastna i kroppen och därefter bilda förstelnad fettmassa!
"

O_o

Reklamen i sig är så dålig att den är underhållande, det irriterande är de positiva jäklarna i kommentarsfältet.. :cautious:

jag irriterar mig på folk som smaskar på bussen!!

åkte hem igårkväll, satt och läste ^_^ och så går det på en som under hela 50min långa resan sitter och smackar med sitt godis:rage::arghh::wtf::turd::banghead::banghead::banghead:

visst får man äta, men sitt för f#¤#%&n inte och medvetet smaska!
avskyr ät ljud över allt annat och det är alltid lika hemskt när man behöver genomlida det på bussen..
Folk som tuggar och dricker konstigt är VÄRST. Min syster dricker klunk klunk klunk på något slags luftsväljande sätt och min partner tuggar mat så det dånar i hela min skalle-samtidigt. Jag får snart sätta mig i ett annat rum med hörlurar....på bio är det rent vidrigt med folks smaskande, jag har alltid öronproppar.

Just nu stör jag mig på diskussionen i media om ifall det ska finnas speciella badtider för kvinnor i vissa badhus. Självklart ska alla kunna gå och simma när det är öppet, oavsett ålder, kön, eventuella handikapp eller personliga åsikter!:rage:
Det har inte varit några sådana diskussioner på "mitt" badhus så ingenting som rör mig eller mina vänners träningstider men att själva diskussionen tydligen behövs gör mig jätteirriterad.
Jag tycker det är rent ynkligt att inte en timme i veckan kan avsättas för endast kvinnor så invandrarkvinnor kan bada. Eller va fan, sätt av halva tiden för kvinnor så vi slipper gloende och tafsande jävla män.å

Folk som tuggar och dricker konstigt är VÄRST. Min syster dricker klunk klunk klunk på något slags luftsväljande sätt och min partner tuggar mat så det dånar i hela min skalle-samtidigt. Jag får snart sätta mig i ett annat rum med hörlurar....på bio är det rent vidrigt med folks smaskande, jag har alltid öronproppar.
irriterande också att somliga i familjen inte heller är villiga att träna bort sitt smaskande, kan jag sluta dricka så att det klunkar så kan du lära dig att mala maten så att munnen inte glappar i varje tugga.
knäckebröd om morgonen är hemskt.. äter helst själv.

Jag tycker det är rent ynkligt att inte en timme i veckan kan avsättas för endast kvinnor så invandrarkvinnor kan bada. Eller va fan, sätt av halva tiden för kvinnor så vi slipper gloende och tafsande jävla män.å

Det är just såna här argument som gör mig så irriterad. NEJ, män ska lära sig att man ger fan i att tafsa på folk. PUNKT! Jag har simmat mycket, ofta tillsammans med män och har aldrig blivit tafsad på så uppenbarligen fungerar det utmärkt. Finns det män som inte kan lära sig sånt så har de inte ute i samhället att göra över huvud taget men varför ska det gå ut över majoriteten som är vettiga? Det kallas diskriminering eller kollektiv bestraffning och är olagligt.

Exakt.

Dessutom är det ofta så att när badtider avsätts för att invandrarkvinnor ska kunna bada är majoriteten av besökarna ändå helsvenska medelålders kvinnor.

Jag drev detta i vår kommun för jag fick propåer från kvinnor som sa att de själva inte hade några problem att bada i samma vatten som svenska män men att det var deras landsmän som var bekymret. Vi var till och med tvungna att byta plats på dam och herrrtoan för damtoan var vid fikarummet och deras män satt utanför och fnissade när de hörde sina landsmaninnor kissa . :banghead:

När knapparna går konsekvent åt samma håll för att tända och släcka. Dvs tänd lampa = knappen är tryckt nedåt. Släckt lampa = knappen är tryckt uppåt.

Tänd lampa:
switch1.jpg

Släckta lampor:
stock-photo-67106125-australian-light-switch.jpg

Jag håller med om att det ska vara åt samma håll men du borde göra tvärtom ;)

Det är just såna här argument som gör mig så irriterad. NEJ, män ska lära sig att man ger fan i att tafsa på folk. PUNKT! Jag har simmat mycket, ofta tillsammans med män och har aldrig blivit tafsad på så uppenbarligen fungerar det utmärkt. Finns det män som inte kan lära sig sånt så har de inte ute i samhället att göra över huvud taget men varför ska det gå ut över majoriteten som är vettiga? Det kallas diskriminering eller kollektiv bestraffning och är olagligt.
Fast det handlar primärt inte om tafsande utan om att vissa grupper kvinnor inte kan -av skäl de sjläva inte rör över - bada i samma vatten eller samma simhall som karlar.

Tafsandet går att få bukt på. Det handlar oftast om information och vettiga regler.

Fast det handlar primärt inte om tafsande utan om att vissa grupper kvinnor inte kan -av skäl de sjläva inte rör över - bada i samma vatten eller samma simhall som karlar.

Tafsandet går att få bukt på. Det handlar oftast om information och vettiga regler.

Vill vi ha ett integrerat samhälle så kan man inte ha vi och dom. Det måste gå att göra samma saker samtidigt som resten av befolkningen.
Det ska i sådana fall vara lika för alla som kanske drar sig för att bada. Dvs är det rimligt att alla med social fobi kan kräva enmanstider, eller att det ska finnas tider för väldigt överviktiga så att de slipper känna sig uttittade?
Det finns utmärkta heltäckande badkläder ifall det är det som är problemet. Om problemet i stället är att man inte får för någon annan familjemedlem så lär knappast lösningen vara att man få bada under en tid när sagda familjemedlem antagligen inte får vara med.

Som sagt tycker jag att det är en orimlig diskussion och den gör mig irriterad :banghead:

Vill vi ha ett integrerat samhälle så kan man inte ha vi och dom. Det måste gå att göra samma saker samtidigt som resten av befolkningen.
Det ska i sådana fall vara lika för alla som kanske drar sig för att bada. Dvs är det rimligt att alla med social fobi kan kräva enmanstider, eller att det ska finnas tider för väldigt överviktiga så att de slipper känna sig uttittade?
Det finns utmärkta heltäckande badkläder ifall det är det som är problemet. Om problemet i stället är att man inte får för någon annan familjemedlem så lär knappast lösningen vara att man få bada under en tid när sagda familjemedlem antagligen inte får vara med.

Som sagt tycker jag att det är en orimlig diskussion och den gör mig irriterad :banghead:
Så du tycker att de kvinnorna ska skärpa sig?

Så du tycker att de kvinnorna ska skärpa sig?
Hur får du det till det? De bor i ett land där det är olagligt med diskriminering baserat på kön. Det är inte svårare än så. Då får man anpassa sig, försöka ändra på reglerna eller låta bli att göra det som man inte vill anpassa sig till.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Storlek på rastgårdar?
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka