Men vad kallar ni då plättar (små pannkakor)? Miniplättar?Så fort man gör dem på spisen så heter de plättar, oavsett storlek. Pannkaka görs i ugnen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men vad kallar ni då plättar (små pannkakor)? Miniplättar?Så fort man gör dem på spisen så heter de plättar, oavsett storlek. Pannkaka görs i ugnen.
Nä, småplättar såklart!Men vad kallar ni då plättar (små pannkakor)? Miniplättar?
Småplättar. DuhMen vad kallar ni då plättar (små pannkakor)? Miniplättar?
Hihi det är sånt där man aldrig tänker på förrän nån påpekar det. Som Maribäschskogen, inget konstigt alls tycker jag. Men det gjorde några Stockholmare som var på besök en gång och såg skylten, de fattade ingenting, för det stod ju faktiskt "Marie-bergs-skogen" på den...
Men vad kallar ni då plättar (små pannkakor)? Miniplättar?
Det är oförklarligt. Funkar ju så bra så med en vanlig stekpanna.Har vi egentligen förstått varför det ska finnas plättlagg?
Jag menar: det är ju samma smet fast olika storlek. Vad är vitsen? (jo, jag äger en stor stekpanna (största spisplattan), en normal stekpanna (näst största plattan), en liten stekpanna (lilla plattan) och en plättlagg.
Nä, småplättar såklart!
Småplättar. Duh
Det är oförklarligt. Funkar ju så bra så med en vanlig stekpanna.
Det kanske är lika bra, egentligen! Jag har fått å lite svårt att försvara att parken heter Maribäschkogen och sjön Maribäschviken, samtidigt som stadsdelen de ligger i givetvis heter Marieberg - med uttalat e och allt.Haha, jag får nog erkänna att jag uttalar det mer som Mari-bergs-skogen trots att jag är uppväxt några hundra meter därifrån . Dock inte så E:et hörs.
Jag har en kompis som säger Mariiii-e-stad och det gör mig tokig!!! För så ska man väl inte säga? Någon från Mariestad som kan svara?
@Blacksmithfarm ?Haha, jag får nog erkänna att jag uttalar det mer som Mari-bergs-skogen trots att jag är uppväxt några hundra meter därifrån . Dock inte så E:et hörs.
Jag har en kompis som säger Mariiii-e-stad och det gör mig tokig!!! För så ska man väl inte säga? Någon från Mariestad som kan svara?
inget konstigtDet kanske är lika bra, egentligen! Jag har fått å lite svårt att försvara att parken heter Maribäschkogen och sjön Maribäschviken, samtidigt som stadsdelen de ligger i givetvis heter Marieberg - med uttalat e och allt.
Värmländsk logik.
samtidigt som stadsdelen de ligger i givetvis heter Marieberg - med uttalat e och allt.
Säger du "Maribergsskogen" har du ingen talan.Nääääj, Marriberg heter det ju!
Mvh hon som har gått på "Marriberg" som i Mariebergsskolan
Som västgöte heter det Marschta.Haha, jag får nog erkänna att jag uttalar det mer som Mari-bergs-skogen trots att jag är uppväxt några hundra meter därifrån . Dock inte så E:et hörs.
Säger du "Maribergsskogen" har du ingen talan.
Som västgöte heter det Marschta.
Fan. Jag bodde i Karlstad i tio år. Visst sjutton hörs e-et i Mariebäschskogen?Haha, jag får nog erkänna att jag uttalar det mer som Mari-bergs-skogen trots att jag är uppväxt några hundra meter därifrån . Dock inte så E:et hörs.