Orimliga saker som stör dig?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hihi det är sånt där man aldrig tänker på förrän nån påpekar det. Som Maribäschskogen, inget konstigt alls tycker jag. Men det gjorde några Stockholmare som var på besök en gång och såg skylten, de fattade ingenting, för det stod ju faktiskt "Marie-bergs-skogen" på den... :D

Haha, jag får nog erkänna att jag uttalar det mer som Mari-bergs-skogen trots att jag är uppväxt några hundra meter därifrån :p. Dock inte så E:et hörs.

Jag har en kompis som säger Mariiii-e-stad och det gör mig tokig!!! För så ska man väl inte säga? Någon från Mariestad som kan svara? :D

Men vad kallar ni då plättar (små pannkakor)? Miniplättar? :p

Har vi egentligen förstått varför det ska finnas plättlagg?
Jag menar: det är ju samma smet fast olika storlek. Vad är vitsen? (jo, jag äger en stor stekpanna (största spisplattan), en normal stekpanna (näst största plattan), en liten stekpanna (lilla plattan) och en plättlagg.

Haha, jag får nog erkänna att jag uttalar det mer som Mari-bergs-skogen trots att jag är uppväxt några hundra meter därifrån :p. Dock inte så E:et hörs.

Jag har en kompis som säger Mariiii-e-stad och det gör mig tokig!!! För så ska man väl inte säga? Någon från Mariestad som kan svara? :D
Det kanske är lika bra, egentligen! Jag har fått å lite svårt att försvara att parken heter Maribäschkogen och sjön Maribäschviken, samtidigt som stadsdelen de ligger i givetvis heter Marieberg - med uttalat e och allt. :D

Värmländsk logik.

Peppande tjatter. :cautious:
En berättar om något som eventuellt går ett litet steg framåt, 50 "tjoho", "heja", "vad bra det går nu", osv. Så har någon en tanke, eller har kanske hört något som eventuellt är relevant, och så 50 "wihoo", ":bump:", och "asbra" på det. Jag fattar att för alla de andra funkar det här jättebra, de blir peppade och känner sammanhållning och det driver saker framåt och gud vet allt. Men jag hatar det verkligen...

Som västgöte heter det Marschta.:D

Fan. Jag bodde i Karlstad i tio år. Visst sjutton hörs e-et i Mariebäschskogen? :confused:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka