Sv: Örebro 6 juni???
Så illa var det väl ändå inte
Jag är inte så insatt i FT men jag tycker det gnälls oerhört mkt på den här låga nivån.
Jag känner en del som rider högre fälttävlan och de brukar oftast inte gnälla så mkt utan helt enkelt skickligt manövrera hästen runt terrängen. Och jag kan nog tycka att de ibland har bra mkt eländigare terräng. Det var visst nån som hade gnällt på att man fick rida på en lite hårdare sandväg en bit...ehm...jag vet inte men min första reaktion var...håll dig till dressyr eller hoppning om din häst inte kan ridas på sandväg direkt efter gräs.
Nog är det väl därför man går banan? För själva bansträckningen är ju inte direkt svår att memorera. Jag trodde iaf man gick för att lära sig känna terrängen och kunna ta den på bästa sätt.
Sen håller jag med om skyltning och att funktionärerna borde varit bättre på terrrängen. Men i övrigt tycker jag det var helt ok. Sen red iofs jag dressyren på utebanan.
När vi skulle rida terrängen så tyckte jag att de höll oss informerade om förseningen...visst var det trist men de sa iaf till.
GRATTIS Tiller och rabbe!
Själv hade jag en turboladdad pålle så dressyren gick nog snabbare än för någon annan
På hoppningen gjorde jag två stora tabbar men var jättenöjd med hästen(och att jag var tuff och red på...har ju varit lite skraj
). I terrängen vet jag inte exakt vad som hände men vi vägrade ut oss tyvärr...jag tar på mig en del men liite var det nog Selene också som bara sa stopp. Jag tror att jag inte lyckades förbereda henne tillräckligt för att just det hindret skulle hoppas och när jag försökte igen så ville hon helt enkelt inte.
Men jag är trots allt nöjd med vår debut. Det var skitkul
Tiller: Min sambo sa att han vill ha en sån häst som din
den såg så trevlig ut att rida sa han. Ni var jättefina tycker jag med!! Kul att träffas!
millan: Hoppas det gick bra för dig, hörde inget så jag antar det