Örebro 6 juni???

Sv: Örebro 6 juni???

Nu har de kommit ut lite preliminära listor...
Dressyren börjar kl 8, först är 100 klassen med 21 starter och sen 90 och jag startar (antagligen) som nr.15.
Banvisningen för terrängen är kl 11.... Kommer nog antagligen missa den. Har ni missat banvisningen någon gång, går ni bara bara banan själv då eller hur brukar ni göra??

Brukar i princip alltid missa banvisningen. Går lika bra att gå själv, är det några konstigheter kan man alltid fråga efter att man gått banan första gången. :)
I debutant/lätt klass brukar det sällan vara några konstigheter så det brukar gå bra att gå själv!

Brukar i princip alltid missa banvisningen. Går lika bra att gå själv, är det några konstigheter kan man alltid fråga efter att man gått banan första gången. :)
I debutant/lätt klass brukar det sällan vara några konstigheter så det brukar gå bra att gå själv!

Vilken tur :) Men brukar man få någon banskiss så man vet hur man ska gå då eller, jag har alltid vart med på banvisningarna, aldrig gått själv..

Vilken tur :) Men brukar man få någon banskiss så man vet hur man ska gå då eller, jag har alltid vart med på banvisningarna, aldrig gått själv..

Japp, det brukar normalt finnas att hämta i sekretariatet! Bra att ta en även om du går på banvisningen, lättare att memorera då tycker jag när man går banan igen. :)
Lycka till i helgen!!

Jag bor ju i Örebro så jag ska vara med på fredag kl 19 så om du vill kan vi gå banan ihop på lördag.
Jag rider dressyren 11:38 så det känns tajt för mig med med banvisning kl11.

Jag har inte nån större erfarenhet dock;)

hej, får jag oxå gå banan med dej om jag missar banvisningen? ja ska rida debutanten.vore jättesnällt,

Ja, häst 90. Startnr 133 har jag.

När får man veta vilken tid man rider terrängen förresten?
Vill du/ni gå efter dressyren eller före?
Har ju som sagt ingen erfarenhet så vet inte riktigt vad som är bäst.

Jag går gärna tidigt... Kommer åka dit i dit så man hinner se sig om lite. :)
Ska vi bestämma en tid??
vad heter ni förresten? :o

När får man veta vilken tid man rider terrängen förresten?
.

Tja en stund före, oftast när alla har avslutat hoppningen om tid finnes.

Så på en vanlig tävling: några timmar före
Örebro: en kvart :devil:

;)

Skämt åsido, man brukar ha ganska så gott om tid på sig emellan, men ett tips är att kolla upp i förväg på vilka banor man ska rida, var alla framridningar är etc och ha all utrustning i ordning i förväg, så blir det inga problem :)

Jag ska också rida Häst 90 ska blir riktigt roligt hoppas bara det slutar regna.

:eek:
Då har man varit där och tävlat och kommer aldrig mera komma till baka till denna hemskaste tävlingplatsen.
Att de får årna tävling ?
helt galet ingen viste någon ting.
framridningen var på en liten ynklig bana som 8 stor hästar och 5 ponnisar skulle sammsas om för framridningen ingen hadde kol.

dressyren var i ett ridhus med blinkande lysrör och en ramp upp som man såg igenom. Dom han pricis in då blåste domaren att de skulle starta :eek:
Folk spran ut och in. Grattis och var fans framhoppningen ? och hur kom man till hopp banan suck. skyltar ?????????????? Efter 8 timmar kom entligen terängen i gång tråde man fick stå vid starten 45 min och ponnyn fick värmas upp vet inte hur många gånger ..........INGEN SOM SA NÅGOT. Både barnet och ponnyn hadde läsnat
Stenar i terängen var inte utmärkta fast jag påpekade detta för tävlingledaren som sa att de skulle märkas ut innan start under laget var kass.

Grattis till en sååååååååååå lyckad tävling ÖREBRO vi är många som inte kommer till baka

*kl*

Det jag kan tycka var att det var väldigt dåligt skyltat och veta vart man skulle. Jag var i god tid och kunde gå runt och titta så tyckte det inte var så stort bekymmer..
Framridningen för dressyren hade jag nog tur för det var nästan inga alls där när jag skulle rida fram, men kan tänka mig att det blev trångt om alla skulle samsas på den plätten.
Det som var lite värre var all väntetid innan terrängen och veta när man skulle starta där... Även som ovanstående anmärkte var att inga stenar var utmärkta för det fanns ju en del.
Men jag tror jag kommer tillbaka iaf, vore tråkigt om alla fick lägga av för då har vi ju ingenstans att tävla alls istället.

Hur gick det för er som var med? :)

Hur gick det för er som var med? :)

Hur gick det för dig då?

Tråkigt att det blivit lite oorganiserat, när jag red där slutet på -80-95 var det inga större problem, fast då var häst o ponny aldrig på samma dag, kanske därför.:crazy:

Så illa var det väl ändå inte:confused:

Jag är inte så insatt i FT men jag tycker det gnälls oerhört mkt på den här låga nivån.

Jag känner en del som rider högre fälttävlan och de brukar oftast inte gnälla så mkt utan helt enkelt skickligt manövrera hästen runt terrängen. Och jag kan nog tycka att de ibland har bra mkt eländigare terräng. Det var visst nån som hade gnällt på att man fick rida på en lite hårdare sandväg en bit...ehm...jag vet inte men min första reaktion var...håll dig till dressyr eller hoppning om din häst inte kan ridas på sandväg direkt efter gräs.

Nog är det väl därför man går banan? För själva bansträckningen är ju inte direkt svår att memorera. Jag trodde iaf man gick för att lära sig känna terrängen och kunna ta den på bästa sätt.

Sen håller jag med om skyltning och att funktionärerna borde varit bättre på terrrängen. Men i övrigt tycker jag det var helt ok. Sen red iofs jag dressyren på utebanan.

När vi skulle rida terrängen så tyckte jag att de höll oss informerade om förseningen...visst var det trist men de sa iaf till.

GRATTIS Tiller och rabbe!:bump:

Själv hade jag en turboladdad pålle så dressyren gick nog snabbare än för någon annan :)
På hoppningen gjorde jag två stora tabbar men var jättenöjd med hästen(och att jag var tuff och red på...har ju varit lite skraj:o). I terrängen vet jag inte exakt vad som hände men vi vägrade ut oss tyvärr...jag tar på mig en del men liite var det nog Selene också som bara sa stopp. Jag tror att jag inte lyckades förbereda henne tillräckligt för att just det hindret skulle hoppas och när jag försökte igen så ville hon helt enkelt inte.

Men jag är trots allt nöjd med vår debut. Det var skitkul :)

Tiller: Min sambo sa att han vill ha en sån häst som din:D den såg så trevlig ut att rida sa han. Ni var jättefina tycker jag med!! Kul att träffas!

millan: Hoppas det gick bra för dig, hörde inget så jag antar det :)

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har blivit ombedd att omstrukturera min dagbok. Jag hoppas att det blir mer överskådligt. To 6 juni – Magkrasch och stugsittande...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 179
Senast: IngelaH
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 438
Senast: Grazing
·
Kropp & Själ Jag pressar tänderna när jag sover vilket gör att jag får ont i nacken och huvudvärk väldigt ofta. Dock stämmer inga av...
2
Svar
33
· Visningar
1 864
Senast: Amha
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 115
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar