Örebro 6 juni???

Tiller

Trådstartare
Låt höra vilka bukare som kommer starta i Örebro 6 juni på Latorp...

Jag kommer starta 90-klassen med Tiller. Några av er som varit där förut och vet hur banan brukar vara. Har hört att det brukar vara rätt tuff??

Mvh Tiller :)

Sv: Örebro 6 juni???

Vi åker inte dit om det går att undvika...brukar faktiskt vara rätt dåliga arrangemang med helkonstig bandragning...på den tiden som banan gick "på andra sidan vägen" var den helt ok men på senare år har den inte gjort det.

ok, vad tråkigt! :(
Har redan skickat anmälan så blir nog att åka dit och prova på iår iaf..

Vi åker inte dit om det går att undvika...brukar faktiskt vara rätt dåliga arrangemang med helkonstig bandragning...på den tiden som banan gick "på andra sidan vägen" var den helt ok men på senare år har den inte gjort det.

Vet inte vad som är dåligt med arrangemanget och vad är det som är konstigt med bandragningen?
Banan är flack på öppet fält. Allt är samlat på ett begränsat område.

Jag har varit i Örebro två gånger, med två olika arrangörsklubbar.
Har varit trevligt båda gångerna, men varit lite rörigt med starttider osv, bla var framridningen till terrängen inte färdig när första start eg skulle gå osv...
Det värsta har dock varit vädret :crazy: ösregn och röd lera ta mej tusan överallt. Inte roligt att tvätta när man kommer hem ;)

Jag har ridit där flera gånger på båda sidor av vägen, vet inte var banan går nu. Har alltid tyckt det varit ok.

Som PF skriver så stämmer sällan några tider, vare sig dressyr eller terräng. Vid ett flertal tillfällen har det även funnits med oflaggat hinder, nedhopp, som man varit tvungen att passera. Anser jag är en klar säkerhetsrisk.

Extremt rörigt i sekretariatet o svårt att få svar på frågor.

Ang. bansträckningen så brukar det finnas väldigt mycket konstiga svängar för att få banan tillräckligt lång antar jag. Ingen rytm i bansträckningen.

Jag har ridit där sen 90-talet så jag har hängt med i alla olika svängar där men lessnat på det hela på senare år.

Och jag har varit funktionär där flera ggr då de hade ett arrangemang som sa att för varje heldag man var funktionär fick man en gratis träning - skitbra! :)
Trots att man inte var medlem i deras klubb.

Men jag håller med PF och Novali att det är röreigt, inte ens funktionärerna fick reda på saker vi skulle bara finnas på rätt plats och veta vad vi skulle göra.

Men de vill ju väldigt gärna och de är trevliga - tyvärr blir det ju lite tok.

Banan kan jag inte uttala mig om då jag bara tränat där och det tyckte jag var helt ok men om man går en hel tävlingsbana så blir det ju lite annat.

Jag KANSKE kommer :) ska till Köping på söndag och försöka kvala till debutant. Har ju varit borta från hoppning ett tag men nu jävlar! :)
Sen vill jag ju gärna hinna träna terräng en gång till eftersom jag bara gjort det en gång sen 2007...hehe...:angel:

Vi har faktiskt valt bort Örebro på sistone (ponny-nivå) för att vattnet i lätt legat nånstans mellan* och ** jämfört med andra banor vi varit på. Det ska inte vara så många uteslutna på ett vattenhinder i en klass som fortfarande ska vara utbildande. Men det är nog svårt att få till något mitt emellan i den pölen, kanterna som finns har ju samma höjd påbägge sidor,

det svar är mest riktat till crazymamma. Idags läget finns det två klubbar i Örebro som anordnar fälttävlan. ÖFK och ÖTR. Båda klubbarna har nog fått ta mycket skit angående hur de har arrangerat tävlingar.
ÖFK ligger precis utanför stan. Där går terränbanan genom ridskolans sommarhagar, så den banan är rätt flack.
ÖTR´s bansträckning har ibland blivit lite olycklig pga att anläggningen har hagar till här o där som man måste ta hänsyn till. Men det finns ju snirkligare banor än den.
Angående inte inflaggade hinder och för svårt vatten så bör det tas med den tekniske delegaten. Så att denne kan uppmärksamma detta.

Skulle också vilja passa en stor del av ansvaret för detta på TD:n

Tyvärr är många TD:ar fega om banbyggaren är påstridig.

Örebro TRF har ofta haft (ponny)banor som varit väl svåra för klassen, vilket vi gillat som inte vill ha "dressyrtävling". Så vi har aldrig klagat :angel:(men rätt är det inte)

Sen att de ofta haft extrem otur med vädret kan man inte lasta arrangören för (underlaget är inte dåligt annars)

Rörigt kan jag hålla med om också, men vill vi ha tävlingar får vi nog stå ut med det, kanske erbjuda sig att hjälpa till istället för att gnälla. De gör så gott dom kan de få entusiaster som (samma folk delvis) håller sporten igång både på Latorp, ÖFK och Quinnersta

Angående inte inflaggade hinder och för svårt vatten så bör det tas med den tekniske delegaten. Så att denne kan uppmärksamma detta.

Vi var 4 st ryttare som först var o en uppmärksammade problemet o tog det med banbyggaren. Sen upptäckte vi att vi var många som ville få det ändrat och gjorde gemensam sak o talade med TD, iaf till att någon personal skulle vara där OM olyckan var framme....men vi fick absolut NOLL gehör för vårt påpekande...:cool:

Vi som varit i Örebro o tävlat i många år har inga problem med att veta VILKEN klubb o bana vi varit på..:angel:

Rörigt kan jag hålla med om också, men vill vi ha tävlingar får vi nog stå ut med det, kanske erbjuda sig att hjälpa till istället för att gnälla. De gör så gott dom kan de få entusiaster som (samma folk delvis) håller sporten igång både på Latorp, ÖFK och Quinnersta

Jag är den första att hålla med om att arrangörer som orkar är fantastiska men därifrån till att vi ska utsätta oss för rena säkerhets risker i terrängen är ett stort kliv i min värld.

Sen ang. arrangemang så har ju Latorp anordnat FT i så många år att det inte borde vara ett bekymmer men tvärtom har det bara blivit sämre med åren. Från början var detta ett av mina favoritställen ihop med Boxholm just pga de enormt trevliga arrangörerna.

Att trimma en tävlingsorganisation är en stor sak men som jag förstått det så finns det vissa bromsklossar i just Latorp som vill ha en enmans show o då blir det inte bra.

det svar är mest riktat till crazymamma. Idags läget finns det två klubbar i Örebro som anordnar fälttävlan. ÖFK och ÖTR. Båda klubbarna har nog fått ta mycket skit angående hur de har arrangerat tävlingar.
ÖFK ligger precis utanför stan. Där går terränbanan genom ridskolans sommarhagar, så den banan är rätt flack.
ÖTR´s bansträckning har ibland blivit lite olycklig pga att anläggningen har hagar till här o där som man måste ta hänsyn till. Men det finns ju snirkligare banor än den.

Förstår inte riktigt vad du menar med ditt inlägg. Men jag känner till klubbarna som arrangerar tävlingarna i Örebro ganska väl. Vi har tävlat på alla 3 flera gånger.
Sen är ju smaken som baken, olika:cool:. Alla har sin uppfattning om arrangör, bana osv. Men jag kan nog hålla med om att det är rätt rörigt på alla 3 ställena. Men i dagens läge tror jag man ska vara rädd om de som vill arrangera tävling för flera har ställt in pga för få anmälningar varav en Örebro klubb. Men för den skull menar jag inte att man ska tumma på säkerheten för den går framför allt annat.

I det fall jag tänker på var det faktiskt TD som tyckte att nedhoppet i vattnet var för lätt och fick en rejäl stock ditlagd på kanten !!

Hur blir det Novali??

Jag lyckades nolla på både 90 och 100 idag så jag har precis skickat in anmälan till debutant:bump: :o

Jag håller med alla andra och säger att det kan vara lite rörigt, speciellt ÖTR i latorp då. Dock har de alltid vart trevliga när man vart där och banan har vart bra tycker jag.
ÖFK har ju precis byggt sin bana så det kanske är lite svårt att uttala sig om.

knapp*

Hade tänkt att åka dit, men jag tror jag hoppar det nu efter vad jag läst här. Blir nog hopptävling istället (har ju bara hunnit med 1 i år - i den här farten kommer vi aldrig upp i 130)

knapp*

Hade tänkt att åka dit, men jag tror jag hoppar det nu efter vad jag läst här. Blir nog hopptävling istället (har ju bara hunnit med 1 i år - i den här farten kommer vi aldrig upp i 130)

Hehe ja jag börjar faktiskt också bli lite orolig jag med efter vad man läst här...
Men men jag åker i god tid så jag hinner strosa runt lite och titta efter hur allt ser ut och vart allt ligger.
Någon som ser oss där kom gärna och säg hej :)

jag kommer kanske åka dit,blir efteranmälning isånnafall,jag har vart där en gång på varje sida av vägen men inte i qvinnersta,jag måste då säga att dom gånger jag var där,var de inget att klaga på,men som sagt de är ju bara en gågn på varje,låter ju inte så kul om det inte är nå bra,
kanske lite därför dom har fått ställa in tre st redan?

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har blivit ombedd att omstrukturera min dagbok. Jag hoppas att det blir mer överskådligt. To 6 juni – Magkrasch och stugsittande...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 179
Senast: IngelaH
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 438
Senast: Grazing
·
Kropp & Själ Jag pressar tänderna när jag sover vilket gör att jag får ont i nacken och huvudvärk väldigt ofta. Dock stämmer inga av...
2
Svar
33
· Visningar
1 864
Senast: Amha
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 115
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar