Kalaspinglan
Trådstartare
Ibland får jag en jättestark känsla av att min vovve försöker att kommunicera med mig, eller att vi har någon slags länk mellan oss i ett gemensamt samförstånd. Jag inbillar mig också att jag ibland känner att "något är fel", "något känns inte bra". Det har också hänt att han lagt sig i mitt knä och varit så onaturligt kontaktsökande eller närhetsberoende.
Jag kan inte ta på det, och sambon blir väl lite fundersam ibland, och hur flummig jag än känner mig så kan jag inte förneka känslan.
Hur pass väl kan man lära känna sin hund? Tror ni på någon slags "ordlös" kommunikation mellan hund och ägare? Eller är det bara så att vi förmänskligar deras beteende och skapar vår "egen sanning"?
Jag kan inte ta på det, och sambon blir väl lite fundersam ibland, och hur flummig jag än känner mig så kan jag inte förneka känslan.
Hur pass väl kan man lära känna sin hund? Tror ni på någon slags "ordlös" kommunikation mellan hund och ägare? Eller är det bara så att vi förmänskligar deras beteende och skapar vår "egen sanning"?