Ordentlig tömkörningsgjord

psychogrrl

Trådstartare
Jag är ute efter en tömkörningsgjord i läder, med många ringar, två stående längst upp och två stående på sidan. Det ska vara i brunt, gärna natur.

De jag hittat är:

Globus Special
traningsgjord.jpg

Bra pris, finns i rätt färg (new tan), antagligen rätt bra kvalitet. Problemet är att den är restad hos tillverkaren och förhoppningsvis får de in dom hos ÅF här i stan i början av juni, men sånt vet man ju aldrig med restade produkter.

Hööks
420513.jpg

Rätt bra pris, finns dock bara i mörkbrun (ser ju nästan svart ut på bilden). Ingen aning om hur kvaliteten är. Har Hööks här i stan, men kan inte åka dit förrän på måndag tidigast, inte kollat om de har dom inne.

Tärnsjös KG-Svensson
KG-2280.jpg

Antagligen väldigt dyr. Troligtvis riktigt bra kvalitet.

Någon som vet någon mer?

Är ju mest ute efter Globus, men den lär jag få vänta länge på. Därför börjar jag fundera på Hööks istället, men då är frågan hur jag gillar färgen och kvaliteten. Någon som har den och kan berätta?

Sv: Ordentlig tömkörningsgjord

Jag vet inte omd et är den Tärnsjöselen, men det finns en lite billigare Tärnsjö tömkörningsgjord utvecklad i samarbete med Anders Eriksson (heter han så??) som borde fylla det du söker utan att göra jättehål i plånboken. Även om den nog gör större hål n de andra.

Jag har haft en Tärnsjö tömkörningsgjord (en brun) och kvaliten är OSLAGBAR och allt blir så mkt enklare med rätt grejor (jag sålde den dock, för 1500, eftersom jag knappt tömkör. Folk var som GALNA efter den)

De har två gjordar till, men de har liggande ringar på sidorna. Jag vill ha stående (rätt grejer som du skriver ;) )...

Har inte hittat pris på KG-gjorden, men gissar på att det är över 3000:-. De andra två ligger runt 1100-1200:-.

Visst kommer jag troligtvis köra ganska mycket med den, fast på min pålle ska jag bara ha den nu i början, sen kommer vi jobba utan gjord igen. Det är på andra hästar där samma arbete ska göras som jag behöver den längre fram. Ska iofs iväg ett år och då få rida till flera hästar i veckan, kan säkert komma till användning då. Men frågan är om det räcker med Globus eller Hööks kvalitet. Och isåfall vilken av de två som är bäst. Eftersom jag behövde en för en månad sen ;) så känns det väldigt jobbigt att vänta på Globus i en månad...

Chetaks gjord är likadan som globusen. EKO har någon av dom om du har ngn sån affär i närheten. Annars finns det säkert på nätet.
/Cats

Är inte den också slut hos tillverkaren då?

När jag tittar hittar jag den på Hästbutiken i Bromma och där kallar de den först för "Globus special" och strax därefter "Chetak special". Så tror helt enkelt det är exakt samma, och då hjälper det tyvärr inte mycket.

Bilden av tärnsjö är den dyraste, tror den ligger runt 5000:-. De har en billigare. den kostar väl dryga 3000:- har jag för mig. Jag är inte helt säker på priserna och tycker det är synd att de inte ligger på hemsidan...

Hej
Jag har köpt en Globus tömkörningsgjord nu i dagarna. Jag betalade bara 799kr för den, tycker det är helt övernskommet pris för den.
Köpte den på EKO:-. De hade den bara i svart.
M vH Mannis

EKO finns närmast i Borås vad jag vet, 7 mil dit tror jag. Men de lär ju inte få in i new market förrän i början av juni heller (om ens det), så... Kan ju ringa och prata med dom iofs, för här får jag tag på den för 1200:- när de finns tillgängliga igen.

Jo, men jag tänkte att det finns ju butiker som har några hemma i lager även om dom är slut hos tillverkaren. När jag var på EKO förra veckan så hängde där 5st. Finns det inte ngn internetbutik som har någon hemma på lager? Chetak och globus kankseär samma märke idag? Någon som vet??
/Cats

Oj, det var skillnad på priset.
Gällde det priset för de svarta också ?
Det verkar konstigt att EKO:-kan ha så olika prissättningar.
Jag köpte ju min på EKO:- i Fjälkinge (de har tre svarta kvar)

Är inte en EKO-butik de kostade 1200:- i alltså!
Det var en vanlig ridsportbutik (tre hästar). Fast när jag kollat runt hos internetförsäljare så är de för det första slut där också (de i new tan, svarta har de). Det är bara en butik där de kostade under 1100:- (860), men där var frakten över 200:- så...

Får ringa EKO på måndag och höra med dom, annars åker jag till Hööks och ser hur den verkar.
Ingen som har någon erfarenhet av Hööks?
Globus har jag kört med en gång (lånade av kompis vid träning) och den verkade ju faktiskt riktigt bra för de pengarna.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 437
Senast: Lavinia
·
Utrustning Vad i hela friden är det för märke med exemplariskt bra träns? Aldrig hört talas om - vad har jag missat?! :eek: Okej, om jag ska ta...
Svar
12
· Visningar
1 749
Senast: Alexandra_W
·
Övr. Hund Jag börjar känna mig rätt uppgiven och ledsen över min hundsituation och skulle behöva lite goda råd... I höstas tog jag en... 2
Svar
34
· Visningar
3 310
Senast: Hyzenthlay
·
Gravid - 1år Är gravid, och pappan till barnet vill absolut att jag ska göra kejsarsnitt. Fick så bra hjälp här när jag skrev för ett tag sedan- kan... 4 5 6
Svar
109
· Visningar
18 961

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka