Ja, det där med homonymer är inte populärt Förmodligen har det med prefixet homo att göra. :P
Antagligen. Plus att det verkar som om de aldrig har hört talas om det begreppet.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, det där med homonymer är inte populärt Förmodligen har det med prefixet homo att göra. :P
"brynstenen i den röda bilen körde som en idiot""var det en person ni pratade om? Konstigt, jag var helt säker på att det var en brynsten"
"brynstenen i den röda bilen körde som en idiot"
"var det en person ni pratade om? Konstigt, jag var helt säker på att det var en brynsten"
Offerkofta - jag avskyr helhjärtat det uttrycket
Vilket beteende är det?Ordet är bra, beteendet får mig att se rött...
Vilket beteende är det?
Varför är hen fulare än hon och han? En bokstavs skillnad.jösses, hen blev en stor diskussion.
Enda felet är bara att jag använder inte höna som argument, utan faktiskt att jag har svårt att se hen som könsneutralt just pga betydelsen höna. Stor skillnad.
Att vi har könsneutrala ord är bra, i samhället finns personer som varken känner sig som hon eller han. Men borde väl ändå finnas ett bättre ord?
Det är valfritt och HELT upp till var och en om hen vill använda det svenska könsneutrala ordet hen eller inte. Ingen kommer att slå dig på käften om du inte använder ordet, men du får räkna med att få svar på tal när du ifrågasätter ordet och dess användning med dels gammal och felaktig argumentation, dels rent korkad argumentation mot ett ord du inte ens använder. Logik? Nä.jösses, hen blev en stor diskussion.
Enda felet är bara att jag använder inte höna som argument, utan faktiskt att jag har svårt att se hen som könsneutralt just pga betydelsen höna. Stor skillnad.
Att vi har könsneutrala ord är bra, i samhället finns personer som varken känner sig som hon eller han. Men borde väl ändå finnas ett bättre ord?
Sedan avskyr jag den skånska felsägningen "jobb" också. "Jag ska ta med mig den till jobb", "jag är på väg till jobb", "Sofia på jobb sa att...". DET HETER JOBBET. JOBBET, FÖR FAAN!