Oprah - valpfabrikavsnitt

M

monnizen

Den 4/4 sände Oprah ett avsnitt om "puppy mills" och hur hemskt hundarna behandlas där.

Finns det möjligtvist någon som vet var man kan se hela avsnittet?

Sv: Oprah - valpfabrikavsnitt

Det där är inte rätt länk dock. Det står på sidan att dom inte klarade av hur många folk som tittade på filmen. Det är nån film om deras räddade hund.

Jag har letat massor, hittar inte den :(

Ja, jag har också letat överallt känns det som. Men det finns ingenstans. Det enda jag hittade var ett klipp på ca 3 minuter, men jag hade gärna velat se hela.
Vet ni när det sänds i Sverige då? Hur långt eftersläp är det?

Måste bara säga att dett aär ett fruktansvärt hemskt ämne!

Att det är så många djur som lider i vår värld, endast för att vi, människan, anser att vi har rätt att göra som vi vill med världen och dess varelser. :(

Skam!

Orkar inte se filmen, vad är man gör?

Är det en pälsfabrik elller äter man upp dem?

Nä, det är inget sånt. Det är "uppfödare" som avlar på 100-tals olika hundar som bor i trånga burar, utan någon veterinärvård, dålig mat, smutsigt vatten. Många lyckas även registrera valparna i AKC, det amerikanska alternativet till SKK, därefter säljs valparna till djuraffärer där vanliga amerikaner köper sina valpar i tron att de får hem en frisk valp från en seriös uppfödare.

Det verkliga fallet är att 99% av valparna kommer från de sk "puppy mills". Om man tänker efter så är det inte många seriösa uppfödare som säljer sina hundar på det sättet. De vill helst veta att valparna kommer till ett bra hem och det kan de inte göra i detta fallet. I en djuraffär kan i princip vem som helst kunna köpa en valp utan några problem. Där kan man köpa sina hundar som man köper hamstrar hos oss i princip.

Hela avsnittet går iaf ut på att försöka öka medvetheten hos amerikanerna om var de här hundarna faktiskt kommer ifrån och när man köper en valp från en djuraffär, så stödjer de faktiskt dessa valpfabrikerna.

du har inte lyckats hitta filmen än?

Nej, jag har inte gjort det. Det ligger inte ute någonstans, bara några småklipp. Jag antar att man får vänta tills det kommer på tv hä och det har jag ingen aning om hur lång tid det kommer att ta.

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
2
Svar
29
· Visningar
2 188
Senast: AraSlei
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 732
Senast: fixi
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 282
Senast: Hermelin
·
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
12 405
Senast: Sezziyanen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka