Öppningstråden för adventskalendrar 2023!

Rituals lilla:
Igår var det ett doftljus. Inget jag brukar ha men jag ställde in det på toaletten där det säkert kommer till användning...
Idag var det en juldekoration i form av en parfymerad tofs. Jeez. Den kändes helt värdelös tills jag insåg att den passade rätt bra i badrummet, både vad gäller utseende och doft.

Men imorgon hoppas jag på något roligare!

20231204_102845.jpg
 
Visa bifogad fil 133427

Hudoteket - 3 sample sizes från skinceuticals, bland annat c e feurelics-serumet. Fantastisk produkt, men 4 ml är... väldigt lite.
Lyko - Babor antiwrinklecreme
Mymuesli - Lemon Poppy Seeds porridge
Ser ut att också vara h.a. intensifier corrective serum, stämmer det? Fick det i någon box en gång, och det var så himla bra! Dock känner jag kanske inte att jag skulle prioritera så mycket pengar för annat än tex. retinal, men det var mkt bättre än vad jag hade förväntat mig.
 
PXL_20231204_092109603.jpg

Dagens Haupt, lakrits omgiven av choklad med apelsinsmak. Väldigt god choklad men tycker inte den kombinationen lyfter lakrits eller lyfts av lakrits. Helt ok men ingen storfavorit. Ikeapralinen var smaskig.

Känner att nästa år måste jag nog ha antingen en delikatesskalender eller den med olivoljor och vinäger. Och kanske ge mig på Impecta, vet bara inte var jag ska odla allt. ;)
 
Bra med javas tekalender så att jag kan få prova på olika smaker när jag varit så bunden till en sorts te (svart te med bär smak), men rabarber med vanilj(?) bar det emot att dricka upp det sista :wtf: inte min smak!

Rabarber och grädde är inte heller min favorit, jag drack bara några klunkar. Dagens har jag inte prövat ännu.
 
Bra med javas tekalender så att jag kan få prova på olika smaker när jag varit så bunden till en sorts te (svart te med bär smak), men rabarber med vanilj(?) bar det emot att dricka upp det sista :wtf: inte min smak!
Håller helt med!

Provat m mjölk o se om det blev bättre…not so much!
 
20231204_195627.jpg


Ilchester ostkalendern: Vintage cheddar
Anthon Berg likörkalendern: Mount Gay caribian rum
Anthon Berg marsipankalender (makens): petit nougat
Ikea: kolatryffel
Compagnie de Provence: flytande tvål
Lakrids by Bülow: hallon - jättegod

Hittills är jag inte jättesåld på Compagnie de Provence, har haft L'occitanes kalender ett par år nu och tänkte testa något nytt men njae, det får nog bli L'occitanes igen eller kanske Bodyshops, om inte Compagnie de Provence bättrar sig lite. Inget fel egentligen men lite tråkiga dofter, flytande tvålen idag luktade inte speciellt gott, inte illa heller men tja, ointressant.

Ikea är första året vi har, väldigt trevligt med god choklad.

Lakrids by Bülow har vi haft flera år, vi är båda väldigt förtjusta i deras utbud.

Anthon Berg är Anthon Berg, inga överraskningar men gott, samma med After Eight.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp