Öppningstråden för adventskalendrar 2023!

Dagens

Ostkalendern - Red Leicester aged
Anthon Berg likörkalendern - Boulard calvados, mycket god
Anthon Berg marsipankalender (makens) - strawberry in sparkling wine (hans favorit)
Ikea - mandel- och vaniljpralin
After Eight (makens) - standard AE-bit, lite dålig variation men jag vet inte hur man skulle kunna variera After Eight så mycket mer ;)
Compagnie de Provence - schampo olivträ(?)
Lakrids by Bülow - Ægg (choklad och lakrits typ)

Ostbiten är inte med på bild eftersom vi åt den innan vi fotade, testade de tre senaste dagarnas ost, tre olika Red Leicester - vanlig, aged och cracked black pepper. Alla tre var goda men min favorit var den med svartpeppar, oväntat nog. Maken gillad aged bäst.

20231207_211754.jpg
 
Jag har uppdaterat dåligt!
Men i Lumene har det varit dag och nattkräm, serum, mascara, rengöring, en oljecocktail och ett natt serum.
20231207_205353.jpg


Exitkalendern har bjudit på väldigt varierande svårighetsgrad på luckorna men hittills har jag löst alla.

Merci är jag lite besviken på, jag trodde att det skulle vara klassiska Merci-stavar men vissa dagar har det varit en liten liten chokladbit.

Triss har inte gett några vinster än

Tekalendern är det två teer jag inte har gillat, ett kryddigt te och ett med lakritstoner. Det är inte för mig. Annars har dom varit goda!
Det jag har fått är: earl grey top magestic, bönor och blads brunchclub, bönans julte, höstglöd, irish dream, te amo och guteblandning.
 
IMG_5718.jpeg

Min longerlina från Hööks hade samma färg som andras.
Delikatesskalendern hade gelegodis, det blir en fin julklapp 😊
En bodylotion från Apoliva
Parfym från Yves Rocher, ges också bort eftersom jag är allergisk
Ikea hade mörk choklad med kaffe, hittills den enda besvikelsen i den kalendern
Cadbury var karamellfylld, helt ok
 
Visa bifogad fil 133780
Min longerlina från Hööks hade samma färg som andras.
Delikatesskalendern hade gelegodis, det blir en fin julklapp 😊
En bodylotion från Apoliva
Parfym från Yves Rocher, ges också bort eftersom jag är allergisk
Ikea hade mörk choklad med kaffe, hittills den enda besvikelsen i den kalendern
Cadbury var karamellfylld, helt ok

Trist med allergi! Jag blev glad för parfymen i dagens lucka. Läppstiftet däremot häromdagen, jag använder ju aldrig det haha
 
MrCake - Nougatkrisp. Det går alltid hem.

Ad70 - Trillingnöt. Inget fan av trillingnöt generellt, men den var god.

Penstore - Penna med vässare.

Pärlans konfektyr - Honung och apelsin. Den var söt och god, men ingen favorit. Väldigt mycket (sötsliskig) honungssmak. Det smakade dock som kvalitétshonung.

Michel Cluizel - ”Dark mendiant”, antar jag betyder mörk choklad med rostade nötter, och lite frukt. Helt ok i alla fall.

Oreo - Marabou.

2AC4757C-7FE5-484B-BE9D-DC90DC7F2C17.jpeg
 
Dagens lucka i Cult Beauty innehöll CC Me Serum från Summer Friday. Det ska vara en formula som innehåller både c-vitamin och niacinamide! Vilket får mig lite nyfiken ändå, det är ju aktiva ingredienser som inte alltid funkar ihop, men om det är framtaget för ett och samma serum så... och min hy kommer inte alltid överens med c-vitamin - däremot nästan alltid med niacinamide som näst efter retinal känns som viktigast i min hudvårdsrutin.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp