Öppningstråden för adventskalendrar 2023!

20231208_150111.jpg

Nutella - kakor
Ost - Double Gloucester . Var lite krut i 😋
 
20231208_061148.jpg

  • Kränku - Hansablandning, rom och friska blåbär skapar ett mustigt svart te.
  • MyMüesli - Superfruit ( lite för mycket frukt för min smak)
  • Vinoteket - Rioja, fast vitt!
  • Svensk husman - Pepparkakor
  • Happysoaps - Bath bomb, melon
  • Tonys - Milk chocolate with caramel and sea salt. (upprepning)
  • Get Boring Stuff Done - Rengör spis och ugn, plus dra fram och dammsuga bakom.
 
Lucka 8

Anthon Berg likörkalendern - licor 43
Ostkalendern - Double Gloucester, god!
Compagnie de Provence - handkräm fikondoft
Anthon Berg marsipankalender (makens) - vanlig marsipan
After Eight (makens) - AE-kula
Lakrids by Bülow - salmiak, jättegod!
Ikea - cappuccinopralin, mums!

20231208_193406.jpg
 
Visa bifogad fil 133818
  • Kränku - Hansablandning, rom och friska blåbär skapar ett mustigt svart te.
  • MyMüesli - Superfruit ( lite för mycket frukt för min smak)
  • Vinoteket - Rioja, fast vitt!
  • Svensk husman - Pepparkakor
  • Happysoaps - Bath bomb, melon
  • Tonys - Milk chocolate with caramel and sea salt. (upprepning)
  • Get Boring Stuff Done - Rengör spis och ugn, plus dra fram och dammsuga bakom.
Gör du dom dagliga grejerna från Get boring stuff done? 😅
 
Jag har lite bekymmer med vad jag ska göra med påsarna från Hööks-kalendern. Vad ska man göra med dem? En del kan man förstås ha stallsaker i, men det blir ju rätt många i slutändan.
 
Jag hade den förra året och var mkt nöjd. Fick flera nya favoriter! Det bästa är att det är oparfymerat. Min man är doftallergiker. Ögon o näsa rinner mängder.
Har bara provat läppbalsamet ännu och gillar det verkligen, ska bli kul att prova resten :) Tack för infon om dagkrämen!
 
Jag har lite bekymmer med vad jag ska göra med påsarna från Hööks-kalendern. Vad ska man göra med dem? En del kan man förstås ha stallsaker i, men det blir ju rätt många i slutändan.
Kolla med stallkamrater om dom kan ha användning för de du inte har.
Tycker det är en bra idé att ha vissa saker i påsar men det är lite många och fel storlek på en del för att det ska vara användningsbart
 
Hann inte riktigt med att lägga ut gårdagens luckor. En 55% choklad som jag råkade tappa i kaffekoppen med papper och allt. Och två (!) ögonbrynspenna, i olika nyanser.

Idag från LH en puff som ska vara väldigt bra.
Från Lush en badbomb som jag minns som trevlig från förra året, Sweet pudding med mandelolja.
Chokladen en 38% 5g som smakar nästan som barndomens chokladkalendrar, inte superbra alltså.
1000017619.jpg
 
IMG_4806.jpeg


Mössa från Horsebrands vilket inte är helt fel eftersom jag verkar ha förlagt min stallmössa.

Strumpor och handkräm i min egna, universitetsblandning från Java och en pralin med passionsfrukt. Jag borde ha tillräckligt med luktsinne idag för att kunna pröva båda. 😅
 
IMG_8745.jpeg

Dagens luckor! 3 olika färgmatchande perenner, en vitlöksolivolja, rött vin och en spännande smoky cheddar.

Kom på att jag glömde ta bild igår men fick frö till en högväxande märgärt och en neutral olivolja. Samt vin och ost såklart. :p
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp