Öppna .odt i Word?

P

pralin

Har OpenOffice på datorn i lägenhten och skickade några filer via mail som jag vill öppna på datorn jag sitter vid nu som har programmet Word, det det funkar inte att öppna filerna. Hur ska jag göra?

Sv: Öppna .odt i Word?

Det bästa är att spara även OOfiler som .doc

Jag vet faktiskt inte om det ens går att öppna .odt i Office.

Jag använder mig av OO och sparar i princip alla filer som .doc eller .xls. Endast av skälet att det lätt ska gå att öppna av andra som inte har OO.

Jo, det är väl smartast, men då jag inte har använt OO så länge tänkte jag inte på att det automatiskt sparades i något annat format än .doc

Jag vet, gjorde inte jag heller i början.

Under verktyg/-alternativ/-Ladda/spara kan du ställa in så att den automatiskt sparar textdokument som Microsoft Word 97/2000/XP - det torde vara .doc.

Jag rekommenderar att kolla inställningarn där ordentligt, det finns flera bra egenskaper där.

Får se till att göra det när jag kommer hem. Tack så mycket för hjälpen i allafall! :)

Liknande trådar

IT & mobiler Sitter och jobbar hemma. Jag har en laptop med ganska mycket minne. Jag kör allt lokalt på C jag gör förändringar i en fil (cad) och...
Svar
2
· Visningar
325
Senast: fejko
·
Juridik & Ekonomi I dagsläget betalar jag 95 kronor i månaden för mitt mobilabonnemang. Jag har för mig att det ingår 2 GB mobilsurf, men jag använder...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
4 128
Senast: Kajsalisa
·
IT & mobiler Vad ska man använda för program för att redigera video? Det behöver vara gratis. Jag har försökt med clipchamp men blir galen på loopen...
Svar
0
· Visningar
256
Senast: Wille
·
IT & mobiler Jag ska flytta och måste då ha mobilt bredband. Men, frågan är - hur mycket är normalt att man gör av med på en person? En hel del...
2
Svar
24
· Visningar
742

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka