Öppna boxdörrar

Aha, det var smart!

När jag ändå håller på så undrar jag om ni har någon springa mellan nederdelen på boxväggen och golvet?
Inte Ung du skrev att vattnet rann under boxväggen när du spolade golvet.

Om det funkar som beräknat kommer vi ha fall (litet) från boxarna och med en glipa under boxväggen kan man ju använda det också. Är 2 cm för mycket? Hur smalt kan hästarna egentligen fastna i?

Jag har en glipa på 3mm, det räcker för att vattnet skall rinna ut.

Jag tror att just 2cm är en dum storlek på glipan.
Hästarna kan få in skornas traktarmar under kanten då, och trampa av sig skorna.
Jag skulle antingen ha så liten glipa att inga skor går under, som jag har det nu.
Eller så stor att inte skorna kan fastna, kanske 5 cm, men då så rinner ju ströt ut.

Ok, då blir det bara tal om ett par mm då. Vill ju inte att ströt ska rinna ut eller hästar fastna förstås.

Liknande trådar

Anläggning Ska ta över familjens gård och allt sköttes tyvärr inte helt rätt vid bygge av stallet så ska ordna upp detta nu. Det som blivit avslag...
Svar
13
· Visningar
1 170
Senast: a1agnlju
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 055
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 542
Senast: mars
·
Hemmet Jag ska renovera mitt hus nästa år. Mycket är sånt som jag velat göra sen jag och exet flyttade in för en massa år sedan och har således...
2
Svar
20
· Visningar
760
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar