Öppet köp?

P

pia-mia

Vore tacksam för hjälp på denna fråga. Skriver i detta forum då jag antar att många har erfarenhet av försäljning här. Stämmer det att det är automatiskt två veckors öppet köp vid köp av ponny/häst eller måste det vara inskrivet i kontrakt? Tacksam för svar.:)

Sv: Öppet köp?

Det är inte 2 v öppet köp på hästar automatiskt, inte heller bytesrätt.
Vill du ha det så måste ni skriva det i kontraktet.

Ni bör även fundera på vad som händer om hästen skadar sig hos er under dessa 2 veckor. Inte säkert att säljaren är sugen på att ta risken att få hem en skadad häst.
Riskerna att den skadar sig är ju större vid miljö, transport, hag- och stallbyte än om den går kvar hos säljaren.

Liknande trådar

Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 138
Senast: Tualma
·
Hästmänniskan Hej! Jag sålde min häst 2017 efter nästan 4 år tsm då jag ramla av rejält och tyvärr blev väldigt rädd. Från att ha tränat tsm och...
Svar
8
· Visningar
1 495
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 426
Senast: mamman
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 093
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve