Opinionsinstitut Bukefalos: Val 2018

Vilket parti skulle du rösta på om det vore val idag?

  • F!

    Röster: 16 4,2%
  • V

    Röster: 87 22,8%
  • S

    Röster: 73 19,1%
  • MP

    Röster: 32 8,4%
  • C

    Röster: 72 18,8%
  • L

    Röster: 23 6,0%
  • M

    Röster: 49 12,8%
  • KD

    Röster: 9 2,4%
  • SD

    Röster: 11 2,9%
  • Övriga

    Röster: 10 2,6%

  • Antal omröstningsdeltagare
    382
  • Omröstning stängd .
Vad jag ska välja har jag inte bestämt än men med SD och deras bakgrund har man börjat fundera lite på över resterande partiers bakgrund Som V till exempel är mer skrämmande än vad sds företrädare varit .Blir nog inga av dom två som kommer att få någon röst så har vi S med sin baltutlämning Tvångssterilisering osv .Men kommunvalet kommer jag att rösta på den mest vettiga personen och vilket parti denne tillhör spelar ingen roll

Den mycket viktiga skillnaden är att SD är ett parti som idag, 2018 har dessa sunkiga värderingar. Jag tycker det viktigaste är att se vad partierna står för nu
 
Vad jag ska välja har jag inte bestämt än men med SD och deras bakgrund har man börjat fundera lite på över resterande partiers bakgrund Som V till exempel är mer skrämmande än vad sds företrädare varit .Blir nog inga av dom två som kommer att få någon röst så har vi S med sin baltutlämning Tvångssterilisering osv .Men kommunvalet kommer jag att rösta på den mest vettiga personen och vilket parti denne tillhör spelar ingen roll

Och M kan stoltsera med att ha varit för apartheid och mot allmän rösträtt.

Jag tycker att det viktiga är att se vilken politik som förs idag och vilket samhälle dess företrädare vill sträva efter. Därför är SD så skrämmande för att de har företrädare som här och nu sympatiserar med nazismen, uttalar sig extremt nedlåtande om människor från andra delar av världen etc. Det är människor som idag skulle kunna röstas in i någon maktställning, något helt annat än vad företrädare för partiet stått för i historien.
 
Jag vet inte själv vad jag ska rösta på än men jag måste bestämma mig nu snart, däremot så vet jag att jag kommer självklart aldrig rösta på SD! Min personliga uppfattning är att om man röstar på SD är man inte i skick att rösta öht ...
 
Förutom riksdagsvalet är jag väldigt intresserad av hur det går i landstingsvalet i Stockholm. Jag känner flera allianssympatisörer som kommer att rösta S eftersom de förlorat all tillit till alliansen efter alla skandaler kring nya Karolinska.
 
Jamen precis. Men det är bara sd-puckon som har betydelse, som måste stoppas.
Om du är ett vänster-pucko så gör det ingenting.
Om du är ett pucko som anser att människor inte har samma värde, att kvinnor ska stanna hemma och ta hand om barn och man, att homosexuella inte ska få gifta sig eller adoptera barn, att pappamånaderna ska avskaffas, att kvinnor inte ska få bestämma över sin egen kropp, att djurskyddet trots stora ord inte är så viktigt när det gäller dina egna djur, att det är ok att hota att slå ihjäl och/eller våldta kvinnor och andra meningsmotståndare och att misshandla andra med järnrör så kvittar du vilket parti du tillhör, du behöver stoppas.
 
Hur mkt allvar menar C med sin klimatpolitik? Det grunnar jag jättemkt på.

Min bästa line up är nog S ihop med C och Mp. Det borde kunna vara ett bra team.
 
Om du är ett pucko som anser att människor inte har samma värde, att kvinnor ska stanna hemma och ta hand om barn och man, att homosexuella inte ska få gifta sig eller adoptera barn, att pappamånaderna ska avskaffas, att kvinnor inte ska få bestämma över sin egen kropp, att djurskyddet trots stora ord inte är så viktigt när det gäller dina egna djur, att det är ok att hota att slå ihjäl och/eller våldta kvinnor och andra meningsmotståndare och att misshandla andra med järnrör så kvittar du vilket parti du tillhör, du behöver stoppas.

Ja det är ju det jag säger. Så varför skrivs det bara om när sd-anhängare gör puckade saker och inte andra partimedlemmar?

Det finns ju en sammanställd lista på kriminella partianhängare, den är rätt intressant att läsa.
 
Ja det är ju det jag säger. Så varför skrivs det bara om när sd-anhängare gör puckade saker och inte andra partimedlemmar?

Det finns ju en sammanställd lista på kriminella partianhängare, den är rätt intressant att läsa.
Visst skrivs det när andra gör puckade saker, flera har valt att avgå efter fusk, sossarna har fått mycket pisk efter alla falska valaffischer mm. Vilka utom SD har du hittat som går omkring med järnrör och skriker hora åt kvinnor? Vilket annat partiprogram vill tvinga kvinnorna tillbaka till spisen och barnafödandet?
 
Visst skrivs det när andra gör puckade saker, flera har valt att avgå efter fusk, sossarna har fått mycket pisk efter alla falska valaffischer mm. Vilka utom SD har du hittat som går omkring med järnrör och skriker hora åt kvinnor? Vilket annat partiprogram vill tvinga kvinnorna tillbaka till spisen och barnafödandet?

Fast det var väl en gång med en människa det där med järnröret? Och människan hävdade att det var i självförsvar då han kände sig attakerad. Han slog aldrig någon med röret eller?
Samt igen: ska ett helt parti dömas för vad en medlem gjort? Eller tre. Samt att samtliga lämnade sina uppdrag efter detta. Varför hålla sd som parti för detta?

V hade en mördare bland sina medlemmar. Alla vänsterpartister är mördare?

Var i deras partiprogram står det eller tolkas det att de vill ha kvinnor tillbaka till spisen?
Jag har hört detta länge nu men inte fattat var det kommer ifrån.

Och vem ska föda barn om inte kvinnan?
 
Förutom riksdagsvalet är jag väldigt intresserad av hur det går i landstingsvalet i Stockholm. Jag känner flera allianssympatisörer som kommer att rösta S eftersom de förlorat all tillit till alliansen efter alla skandaler kring nya Karolinska.
Jag och flera jag känner kommer rösta rött i landstinget trots att vi egentligen är blåa just av den anledningen. Jag tycker Alliansen gjort bort sig kraftigt i Sthlms län.
 
Fast det var väl en gång med en människa det där med järnröret? Och människan hävdade att det var i självförsvar då han kände sig attakerad. Han slog aldrig någon med röret eller?
Samt igen: ska ett helt parti dömas för vad en medlem gjort? Eller tre. Samt att samtliga lämnade sina uppdrag efter detta. Varför hålla sd som parti för detta?

V hade en mördare bland sina medlemmar. Alla vänsterpartister är mördare?

Var i deras partiprogram står det eller tolkas det att de vill ha kvinnor tillbaka till spisen?
Jag har hört detta länge nu men inte fattat var det kommer ifrån.

Och vem ska föda barn om inte kvinnan?

Att de lämnade sina uppdrag är en sanning med modifikation, Kent Ekeroth kom ju tillbaka efter två månader.
 
Jag röstade som vanligt (MP) till riksdag och kommun, men valde ett nytt parti (Bevara Akutsjukhusen) i landstingsvalet.
 

Liknande trådar

  • Omröstning Omröstning
Kultur Efter en diskussion i en annan tråd lägger jag upp en intressekoll för buketräff på Göteborgsoperan Trodde man kunde lägga flera frågor...
Svar
11
· Visningar
1 358
Senast: warg
·
Samhälle Jag tycker det är en intressant och framför allt viktig fråga för landets framtid vad som händer inom SD, men vill inte att ett sådant...
Svar
9
· Visningar
1 274
Senast: Smoothi
·
  • Omröstning Omröstning
Samhälle Inför nästa val känns saker svåra. Jag misstänker att vi är många som kommer att rösta på 'the lesser of two evils', eller åtminstone...
2
Svar
23
· Visningar
2 371
Senast: Bison
·
  • Låst
Samhälle SD kommer näver bäver få min röst, lika lite som F! eller något annat parti i sverige denna höst. Jag värnar om min demokratiska rätt...
17 18 19
Svar
372
· Visningar
26 556
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp