Operation: renovera släde, äntligen KLAR!!

A

Alazan

Måste bara få dela med mig av glädjen! Nu har den äntligen blivit klar! Köpte denna släde på auktion, har därefter fixat till den lite och resultatet blev det här. Tyvärr får vi ju aldrig någon snö, så någon premiär tur lär jag ju inte få detta år...:(

Om någon skulle vilja följa hela projektet finns bilder på denna sida: http://www.pixbox.se/alb160257

Innan arbetet påbörjats

Sv: Operation: renovera släde, äntligen KLAR!!

Vad fin den blev! Har själv en släde stående i ladan men ingen har ork till att snygga till den tyvärr...

Tack! Åh, vad skoj! Det tar ju lite tid, men oj vad kul det är! :banana: Talade just om för sambon att vi måste bygga större garage så att jag kan köpa en till att måla upp ;)

Med tanke på mitt åkdonsinnehav har jag 1 års jobb framför mig ,Hur gjorde du med järnet svartfärjen och ränderna .Du får gjärna beskriva arbetet det vart snyggt.

Med tanke på mitt åkdonsinnehav har jag 1 års jobb framför mig ,Hur gjorde du med järnet svartfärjen och ränderna .Du får gjärna beskriva arbetet det vart snyggt.

Tack! :bow: Det är egentligen inget märkvärdigt arbete så. Började med att rita av slädens alla detaljer, var ränderna gick så att jag skulle kunna måla dit dem igen. Sen har jag sandpapprat och slipat hela släden, och skrapat ur alla skåror där smuts hade satt sig fast. Järn detaljerna skrubbade jag med stålborste. Sen letade jag upp lämplig färg till min släde, det svarta på järnet och guldfärgen är Hammerit. När ränderna skulle göras satte jag upp en remsa med maskeringstejp som jag målade efter, utom på de ställena som är annat är raka linjer, där har jag målat på fri hand. Det är väl ungefär så jag har gjort :)

Shit verkligen en jättefin släde! :) Bra jobbat :)

Vilket jobb!!! :bow:
där har du något att finåka i till nästa vinter.. (idag 7 plus)

Vilket jobb!!! :bow:
där har du något att finåka i till nästa vinter.. (idag 7 plus)

Tack till både dig Snigelfarmor och till Fossig! :)

Ja, i år lär det ju inte bli något släd väder, med tanke på att vi knappt har sett snön hittills :( Men, den som väntar på något gott! ;)

Åh vilket jobb! Fint :D
Tänk om man kunde få energi till att åtminstone fixa till en rissla och en gigg, vore inte dumt.

Tack så mycket! :) Men det kommer, börjar man så blir man inspirerad till at fortsätta, det är skoj! :banana:

Verkligen jättefin! Kul att du gjorde den precis likadan som den var från början tycker jag!

Tack! :) Ja, jag har försökt att få den så lik som möjligt. Alla ränder jag har gjort har suttit där från början, dock var de ej guldfärgade, utan vit färgade.

Den blev ju verkligen jättefin! :bow: Hoppas du får mycket glädje av den!

Tack! :) Jag hade hoppats på det också, kanske går bättre nästa vinter, får hoppas att det kommer lite snö då i alla fall. Jag misstänker att det inte blir någon premiärtur den här delen av året...:(

Vad fin den blev.Synd att det inte kommer någon snö.

Tack! :) Visst är det typiskt! :mad: Förra vintern var ju hygglig, och vintern innan det hade vi 1 meter snö på oplogade vägar i flera veckor. Och denna säsong har vi haft snö ca 4 gånger, som mest 2cm. Helt otroligt! Men, men...nu är det vår, fåglarna kvittrar och snödropparna har tittat fram, så nu ser jag fram emot sommaren och hoppas på en riktigt vit vinter nästa gång ;)

va fin den blev:).
jag har också en släde som jag ska fixa i ordning,men inte börjat ännu.
fast nu blev jag inspererad,när jag såg alla dina bilder.:banana:

Tack så mycket! :) Vad roligt, kul om man kan inspirera någon! :banana: Hoppas att det går bra med den och att vi få se bilder även på den när den är klar! :)

Liknande trådar

Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 491
Senast: Ajda
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 684
Senast: Karminnie
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Förra veckan fick jag återigen ett litet bryt kring detta med att mina arbetsuppgifter oväntat innebar att jag måste kommunicera på...
Svar
0
· Visningar
268
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Kortfattat för att ni ska få en översikt... För drygt 6 år sen var jag med om en olycka där jag råkade på en hästhov i ansiktet...
Svar
9
· Visningar
6 459

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka