Sv: Operation av dolt fel
Men skulle det inte kunna tänkas vara så här:
Uppfödaren kompenserar valpköparen för felet genom att ersätta köpesumman. Om valpköparen då väljer att använda pengarna för att rädda hunden eller stoppa dem i fickan och avliva hunden, det borde väl vara upp till denne?
Uppfödaren är som andra nämnt ansvarig för fel som man inte kunnat se på besiktningen och hur man tar det ansvaret kan väl variera?
*kl*
Är det någon som vet hur SKK ställer sig till det hela? Nu menar jag att köparen vill ha pengar för valpen men inte villig att lämna valpen ifrån sig.
Personligen skulle jag inte betala tillbaka hela valpsumman och låta valpen vara kvar hos ägaren utan valpen skulle tillbaka till mig.
Dessutom så måste det ju finnas några regler om att en uppfödare inte ska behöva betala mer än vad valpen kostar. Låter lite underligt att man ska kunna göra vad man vill och låta kostnaderna skena iväg till otroliga belopp som sen uppfödaren bara snällt ska betala utan att kunna ha något att säga till om vad som ska göras.
Men skulle det inte kunna tänkas vara så här:
Uppfödaren kompenserar valpköparen för felet genom att ersätta köpesumman. Om valpköparen då väljer att använda pengarna för att rädda hunden eller stoppa dem i fickan och avliva hunden, det borde väl vara upp till denne?
Uppfödaren är som andra nämnt ansvarig för fel som man inte kunnat se på besiktningen och hur man tar det ansvaret kan väl variera?