H
Hugos_matte
Min älskade lilleman måste opereras pg ett sk dolt fel. Hur mycket är uppfödaren skyldig att betala?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det beror väl helt på vad felet är och alla andra omständigheter kund hunden. Hur gammal är hunden? När upptäcktes felet? När meddelade du uppfödaren om felet etc?Min älskade lilleman måste opereras pg ett sk dolt fel. Hur mycket är uppfödaren skyldig att betala?
Det beror väl helt på vad felet är och alla andra omständigheter kund hunden. Hur gammal är hunden? När upptäcktes felet? När meddelade du uppfödaren om felet etc?
Verkar ju som om ni här läst det som jag har läst alltså att det står lite olika.
Det verkar inte finnas någon riktigt bra mall att gå efter.
Jag har pratat med uppfödaren som vid två tillfällen sagt att hon har en dolda fel försäkring, detta står även på hemsidan. Tyvärr när jag pratade men hennes försäkringsbolag så var Hugo inte försäkrad där. Lite skumt.
Efter det har jag mailat henne och meddelat att hon inte har försäkrat honom utan får betala ur egen ficka, detta mail har jag inte fått svar på än.
Hur som helst så är jag nöjd om jag får tillbaka det jag köpte honom för.
Om hon däremot inte betalar utan det blir en tvist ska jag läsa på och se hur det egentligen är.
Först och främst vill jag ju att han ska bli frisk. Håll tummarna på måndag att allt går bra.
.
Jag har pratat med uppfödaren som vid två tillfällen sagt att hon har en dolda fel försäkring, detta står även på hemsidan. Tyvärr när jag pratade men hennes försäkringsbolag så var Hugo inte försäkrad där. Lite skumt.
Ja, om uppfödaren är en näringsidkare. Alltså, om en uppfödare bara tar en eller två kullar så är det två år eller avtal som gäller enligt Köplagen. En person som har en registrerad kennel och har haft flertalet kullar räknas som näringsidkare.kl
Möjligheten att få ersättning av uppfödaren för dolt fel (eller ja, att "klaga på varan"), är det tre år eller?
Verkar ju som om ni här läst det som jag har läst alltså att det står lite olika.
Det verkar inte finnas någon riktigt bra mall att gå efter.
Efter det har jag mailat henne och meddelat att hon inte har försäkrat honom utan får betala ur egen ficka, detta mail har jag inte fått svar på än.
Hur som helst så är jag nöjd om jag får tillbaka det jag köpte honom för.
Om hon däremot inte betalar utan det blir en tvist ska jag läsa på och se hur det egentligen är.
Först och främst vill jag ju att han ska bli frisk. Håll tummarna på måndag att allt går bra.