Open Stretch, flipp eller flopp?

Sv: Open Stretch, flipp eller flopp?

Men det är väl väldigt mkt spelarna som styr?
Men spelarna är ju aldrig nöjda. Hör röster/läst i ronden att det gnälls över att kuskarna känner varann alltför väl och håller på och ger varann favörer osv.
En gång när vi satt på valla med en hög tupp på ATG, kom en storspelare fram efter ett lopp och ville ändra på några prispengar därför att en av våra bästa kuskar inte körde för vinst. (hästen hade legat utvändigt hela vägen och kilström ville väl inte driva skiten ur den på upploppet och hästen var tvåa) Ja vad säger man. Själv trodde han skoja och började skratta. En sur blick på mig förstod jag att så inte var fallet....
Nu får spelarna ochså börja tänka om, och fantisera om hur loppet kan tänkas bli. Det ÄR mycket roligare med ops. Som jag sagt tidigare det går inte att sitta och stänga in på upploppet. Här gäller det att köra om det ska bli nått. Man får vara taktisk under loppet och gasa till på slutet. Precis som det ska va!
Och Ingves har ju varit i Italien så han vet hur en slipsten ska dras!
gulan

*knapplån*

Jag undrar över en sak! Ska man använda det där innerspåret när man varvar, alltså då man är inne på upploppsrakan men det inte är målgång förrän ett eller två varv senare?

nej det tror jag inte.. för då kan ju den som sitter i rygg ledaren spurta förbi ledaren på insidan och ta ledningen själv :p

nej det tror jag inte.. för då kan ju den som sitter i rygg ledaren spurta förbi ledaren på insidan och ta ledningen själv :p

Då körde alltså Peter Untersteiner utanför bangränsen då han använde innerspåret för att få stopp på en galopperande Solero Briljant?

Fast jag menade inte att man skulle passera på insidan, utan om hela fältet flyttade ner så att säga.

Open Stretch, som bara får användas på upploppet, innebär följande regeländringar:

- på upploppsrakan skall ledande ekipage fortsätta rakt fram i andra spår (får ej korsa kritade linjen).
- Alla bakomvarande ekipage får styra ner på Open Stretch på upploppet om plats finns.
- Om ledande ekipage bryter mot reglerna genom att helt eller delvis köra i Open Stretch och loppets resultat därigenom påverkas kan ekipaget diskvalificeras.
- Sådant regelbrott bör dock medföra bestraffning, oavsett om ekipaget diskvalificeras eller ej.
- För övriga ekipage gäller samma regler som tidigare för körning i lopp (§ 60 Tävlingsreglementet).

Nej, man får inte använda innerspåret om man kommer in på "upploppet" och det inte är upplopp. Jag såg inte loppet i går, men det är väl inte ovanligt att kuskar tar ner galopperande hästar innanför bangränsen för att minimera störningen i fältet?

Normalt sätt så döms det inte så hårt på körning utanför bangränsen om inte ekipaget vinner fördel av det.

:rofl: jag tyckte det var krångligt nog att bara hålla reda på ETT extra innerspår :p

knapplån
Ja två innerspår verkar överamitiöst. Min undran är varför Stc är så motsträviga? Varför vill inte de att travet får lite förändringar? Alla banor behöver väl inte ha Ops.....
gulan

Hörde med det med åby. hur ska odm få plats???
O bara för att flika in en sak om åby, skulle dom bygga om stallen eller så dom var närme publiken???

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka