Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Open infra har gått ut till min by om att de fått bidrag nu för att dra bredband hos oss.
Är det någon som vet något om företaget Open Infra när det gäller framdragning av bredband?
/Lizzie
Opålitliga, slarviga, oproffessionella, mycket svajig kvalitet på uppkopplingen (vi har avbrott minst en gång i månaden och tar ibland flera dagar att fixa. Grannbyn med Kumbro har haft två avbrott på ett år).Open infra har gått ut till min by om att de fått bidrag nu för att dra bredband hos oss.
Är det någon som vet något om företaget Open Infra när det gäller framdragning av bredband?
/Lizzie
Min amatörgissning är att PTS vill e till att ni får bredband. Och att Open Infra varit snabba med att nappa.Tack för era svar!
Open Infra har skickat brev och SMS där de meddelar att min fastighet ligger inom ett område där PTS beviljar stöd för utbyggnad för bredband.
Det jag funderar på är om det är öronmärkt till just Open Infra eller om andra aktörer kan bli aktuella.
/Lizzie
Min amatörgissning är att PTS vill e till att ni får bredband. Och att Open Infra varit snabba med att nappa.
Bäst är nog att byarna samlas och jämför olika bolag och fattar ett gemensamt beslut.
Stormöte?
Vi tackade nej till Open Infra och någon månad senare fick vi erbjudande från Telia/lokalt bolag som var mycket bättre. Skriv upp er på intresselista hos kommunen så får ni kanske ngt bättre.
Klart de vill att ni snabbt ska skriva på för dem, så de får affären. De sysslar inte med välgörenhet...Enligt Open Infra låter det som om det är kört med bredband om vi tackar nej nu. Tack för tipset om intresselista hos kommunen. Det ska jag kolla upp!
/Lizzie
Det sa de att det var i mitt förra hus med. Strax efter kom Telia och drog en fiberlina till bra pris. De som satte open infra ångrade sig massor pga problemen de hade. Vi bangade open infra men hoppade på Telia och det var tur måste jag säga såhär i efterhand.Enligt Open Infra låter det som om det är kört med bredband om vi tackar nej nu. Tack för tipset om intresselista hos kommunen. Det ska jag kolla upp!
/Lizzie
Ja dom sa exakt samma till oss. Skulle inte ta det allt för allvarligt.Enligt Open Infra låter det som om det är kört med bredband om vi tackar nej nu. Tack för tipset om intresselista hos kommunen. Det ska jag kolla upp!
/Lizzie
Vi hade ingen bindningstid alls på TeliaKanske skall förtydliga att med lång bindningstid menar jag 24 månader vilket för andra är helt normal bindningstid
De kör alltid med det argumentet/skrämseltaktiken!Enligt Open Infra låter det som om det är kört med bredband om vi tackar nej nu. Tack för tipset om intresselista hos kommunen. Det ska jag kolla upp!
/Lizzie
Vi hade ingen bindningstid alls på Telia
Opel Infra är här också, en del har skrivit på, men jag har läst så mycket dåligt om dem att när säljaren väl varit här sa jag upp avtalet inom 14 dagar.
Mitt problem är att de behöver gräva på min markgräns och jag vet inte riktigt vilka rättigheter jag har. Ska läsa igenom kontraktet osv.
Good to know!Du ska alltså inte dra in fiber själv? Då har de ingen som helst rätt att göra något på din mark.
De får heller inte köra fordon på barmark utan terrängkörningstillstånd. Något som är rätt svårt att få, speciellt på jordbruksmark, och tillståndet ska medföras i fordonet. Något fiberklåparna här missade... men deras ersättning för intrånget hos mig betalade min årsved