Sv: OÖnskad Hund I Huset !
Oavsett så vann jag flera utställningar med den hunden medans han enbart käkade kattmat, han var aktiv och frisk och levde ett bra liv så ingen skada var skedd.
Enligt min veterinär så var det helt ok om hunden åt kattfoder. Min förra JRT åt hundfoder tills vi skaffade katt, då vägrade han äta hundmaten längre och enbart åt kattmaten. Pga att katten hade en gammal skada kunde den inte hoppa så bra och maten stod därför på golvet. Jag frågade veterinärerna där jag gick ett flertal gånger om detta, och båda två var helt eniga om att det inte var farligt. Dessutom hävdade de att kattmaten är "renare" eftersom katter lättare får njursten, så egentligen skulle kattmaten vara bättre i kvalitet.När det gäller kattmat så är det INTE bra för hundar, inte i stor mängd alltså! Katter behöver mer protein i sin kost än hundar, som ju är mer allätare.
Oavsett så vann jag flera utställningar med den hunden medans han enbart käkade kattmat, han var aktiv och frisk och levde ett bra liv så ingen skada var skedd.