Hunden är idag 11 år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hunden är idag 11 år
Sv: OÖnskad Hund I Huset !
Problemet, nu när jag tänkt igenom ev omplacering, är att det kan inte vara helt enkelt att få ett bra hem.
Med de krav jag har.
Även om hemmet låter bra när överlämnandet sker, så är det inget som fortsättningsvis garanterar god skötsel.Och då blir mitt samvete stört för resten av mitt liv.Jag skulle verkligen inte må bra.
Det är som att sälja häst och få garantier för viss "skötsel" utan att det efterhålls.
Efter 11 år så har hon nog hunnit lära sig det mesta och bevisligen överlevde den.Om du har så höga krav på ditt djurs hem tycker jag du ska läsa ALLT du kommer över om arten, veta vad din hund är för ras och tagit reda på basic grejer som vad du ska ge den för mat... Har du koll på vaccineringar och sådant? Vad som är giftigt att äta? Grundläggande psykologi? Du får ursäkta tonen, men jag stör mig lite på din inställning till hunden.
Efter 11 år så har hon nog hunnit lära sig det mesta och bevisligen överlevde den.
Roligt med din tråd om din " ansvarslösa" dotter som resulterade i att du blev med hund.
Men hur gick det med lydnadsträningen och inkallningen på klubben?
Jag förvånades över att ingen föreslog en pipleksak som belöning och lock vid inkallning, pipljudet brukar trigga igång de flesta terriers och din hade väl redan visat ett visst intresse för marsvinens pip!?
Har ni nått konsensus kring varandras existens?
Har du koll på vaccineringar och sådant? Vad som är giftigt att äta? Grundläggande psykologi? Du får ursäkta tonen, men jag stör mig lite på din inställning till hunden.
Skatorna. Definitivt skatorna. Det är alltid de som är de smartasteHan vaktar gården från räv. Ja, egentligen gör han inte så mycket men mina skator kraxar på ett speciellt sätt när räven är i buskarna och när hunden hör det så skäller han. Jag har inte bestämt mig än vilken som är smartast skatgruppen eller hunden. Eller jag som förstått sambandet.
Skatorna. Definitivt skatorna. Det är alltid de som är de smartaste