ont i magen!

Z

zemra

2 av mina 4 hästar är dåliga i magen, dom äter av samma hö o allt, men det är bara 2 av dom som är dåliga..
bakbenen o skinkorna är helt nersmetade, men bajsen är inte så löst, det är lite klet i slutet bara.. trevlig tråd:angel:
iaf, magen är ju igång eftersom dom skiter o magen kurrar mkt.
En av dom ville inte äta igår men hon har ätit frukost nu, men inte med sin vanliga aptit, har varit ute o gått med dom.
Vad tror ni? vad ska jag göra? :S :cry:

Malinja

Sv: ont i magen!

det är väl stora problem med mögligt hö i år?...kan dom ha fått i sig lite utav mögel?? när du gav dom hö tog du från två olika höbalar då?...fast jag vet inte det var bara det första som dök upp i mitt huvud mögligt hö:crazy: vi har själva problem med det i år...:crazy:

ja det är möjligt, för vi har hittat några mögliga balar, så det kan ju vara så att dom fått i siog lite sånt.. blir dom dåliga i magen av det då?
det som är konstigt är att inte dom andra reagerar på det, på kvällarna så äter dom 2 o 2 men det är en av varje "grupp" som är dåliga. Tack för svaret! vet du vad man kan göra åt det då?

Kolla igenom höbalarna efter mögel och ser du litegrann i ett hörn ska du inte ge höt alls för då finns det mögel i hela balen fast vi inte kan se det..
Nu vet jag tyvärr inte om det är mögel eller ej men om de inte har blivit bättre om några dagar kan det väl vara läge att rådfråga en veterinär.
Dessutom är det väl viktigt att ge vatten om de är lösa i magen så att de inte blir uttorkade.

Är du säker på att det höet? Jag har två halvblodspojkar som inte tål betfor. Betfor = rinner ur ändan. Fast hästarna verkar inte lida av det ...

kan ju vara betforn, va hos en andlig typ o när ja fråga om hästarna så sa hon att beforen inte e bra för dom.
Men dom har ju ätit befornen i flera år o inte reagerat så här.. ja vet inte riktigt :S
men tackför svaret ändå.

Liknande trådar

Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
1 537
Senast: Hazel
·
Hundhälsa Hejsan, Min hund på 12 år har haft känslig mage i många år. Vi gav henne pro-kolin+ för hård och rumlande mage vid behov i flera...
Svar
1
· Visningar
1 137
Senast: Tjholahopp
·
Övr. Hund Har skrivit en tråd innan om detta, men måste skriva igen. För drygt en vecka sen fick min hund somna in.. hon skulle fylla 12 i...
Svar
11
· Visningar
5 453
Senast: fejko
·
Hundhälsa Jag skulle behöva råd. Bruce har lite känslig mage, han kräks lätt galla om han inte äter regelbundet och får han i sig något som inte...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
16 166
Senast: Voeux
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?