ont i magen när jag red..?

T

TheOne

är gravid i vecka 22... fick idag ont i magen, liksom på framsidan, långt ner och upp mot höftknutorna, särskilt åt högra... trodde att det kanske var foglossning, men det ska man tydligen få mer i ryggen o benen (mer "baksida", detta var "framsida")....
vad kan det bero på? kan det vara farligt för barnet om jag rider nu då? borde jag inte rida mer nu? :(
 
Sv: ont i magen när jag red..?

får du ont v att rida skulle jag nog inte fortsätta , nej.
vore synd om det utsatte barnet för några risker.
 
Sv: ont i magen när jag red..?

Kändes det som träningsvärk typ? Käkat 500 pizzor och på de sprungit 6 mil? Då är det sammandragningar/förvärkar, absolut inte farligt men ett tecken på att man ska lugna ner sig lite.

Du har 3 fogar. 1 främre som sitter precis ovanför muffen. Sen har du 2 fogar i bak på varsin sida av ryggraden. Har ni inte någon mitt-träff runt v.20 där bm på mvc visar hur ett bäcken ser ut och hur bebisen rör sig på vägen ut?
 
Sv: ont i magen när jag red..?

vi ska till mvc nästa vecka.... får väl fråga henne då... skulle verkligen vilja kunna rida nån vecka till!! men måste väl lyssna på kroppen.. :(
 
Sv: ont i magen när jag red..?

Jag kunde bara skritta och galoppera när jag var runt v.20 det gick över sen och jag red sista gången ca 2 veckor före förlossningen, hade gärna fortsatt om inte magen tog i framvalvet så j*vligt ;)
 
Sv: ont i magen när jag red..?

Jag hade mer eller mindre ont där omkring också. Och jag fick lära mig att det var i ligamenten. När dom töjs i takt med att magen växer. Det är väl egentligen inte farligt på nåt sätt. Men det gör ont.
Jag vågade inte rida delvis pga ligamenten. Men du ska absolut fråga din barnmorska så att du vet vad det är och om du ska rida.
 
Sv: ont i magen när jag red..?

fick idag ont i magen, liksom på framsidan, långt ner och upp mot höftknutorna, särskilt åt högra... :(

Jag fick också ont som du beskriver och min BM sa att det var de fästen som livmodern sitter fast i som töjer sig när magen växer. Inget farligt men får man ont ska man ju ta det lite lugnt.
Jag red inte på ett par dagar när jag fått denna värk och då gick det bra igen... men ta det lite lugnare ett tag :)!
 
Sv: ont i magen när jag red..?

tack vippan! då låter det ju som det inte är helt kört ;) ska inte rida på hela 2 dagar, sen testa på torsdag igen försiktigt... !!
 
Sv: ont i magen när jag red..?

Det går nog bra, jag kunde bara skritta och galoppera en period där kring v.20 men sen var det inga problem längre. Jag har ett par ridbyxor med jääätte hög midja (typ under brösten ;) ) och när jag fick sådär så vek jag upp byxan över magen när jag red och då gick det mkt bättre. Som om magen fick mera stöd och inte hoppade som när man travar.
 
Sv: ont i magen när jag red..?

Det kan vara urinledarna också - kolla så du inte har urinvägsinfektion! Jag hade det, och kände eg ingenting annat än just att det 'klämde' på sidan av magen. Kan också vara bara att det kläms ihop, måste inte vara en infektion. Men ta det lugnt du, du har hela livet på dig att rida :) Låt bebisen och kroppen bestämma.
 
Sv: ont i magen när jag red..?

Sånt ont hade jag också och fick då också till svar att det var ligamenten som utvidgades..var också omkring v 20 som det kom...inget att oroa sig över om det är det...men det kan göra ganska ont. Mitt gick över inom några dagar....
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 080
Senast: Jahaja
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 737
Senast: __sofia__
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 657
Träning Min häst är egentligen allt jag drömt om - brukar säga (eller iaf tänka) att han är precis den hästen jag fantiserade om när jag var 10...
2
Svar
20
· Visningar
3 334
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp