Ont i magen efter missfall..

Lyrisk

Trådstartare
Historik:
Fick konstaterat missed abortion den 8 maj, alltså en månad sen (då var jag i v.11).

Två veckor efter det skulle jag undersökas igen för att se hur det stod till om kroppen börjat processa, och då hade blödningen börjat, så läkaren konstaterade bara att det nu blivit ett "vanligt missfall". Bra att kroppen börjat ta hand om det själv. Jag skulle återkomma om jag blödde längre än två veckor, hade väldigt ont eller andra problem.

Nu har jag vart blödningsfri i snart en vecka, alltså blödde jag och hade "mensvärk" i ungefär en vecka.

Nu till min fundering, det är ju relativt nytt för min kropp detta, fortfarande, men jag har sedan kanske fyra-fem dagar otroligt ont i magen när jag går på toa och "krystar", dvs varje gång jag uträttar behov(alltså, så fort jag slappnar av eller vad man ska säga)..
Hade även sex (försökte) med min sambo imorse (första gången sedan detta började) men det fick vi avbryta för det gjorde ont när han kom in en bit..

Är det något jag borde oroa mig över, barnmorskan ska ringa tillbaka strax efter fyra, men jag har googlat mig till diverse inflammationer och varbildningar nu, så helst vill jag höra att det är normalt, träningsvärk i livmodern eller nåt.. :(:confused:
 
Sv: Ont i magen efter missfall..

Nu gjorde jag visserligen en medicinsk abort men ändå.

Efter ett par dagar fick jag så ruskigt ont i magen att jag åkte till gynakuten. Där bände och vred och ruskade de på min livmoder men de hittade inget fel, blev tom skickad till kirurgen som kollade blindtarm etc.

Så jag hade ruskigt ont men det var ingen fara. Träningsvärk är väl inte helt långsökt.
 
Sv: Ont i magen efter missfall..

Efter ett besök på akutgyn visade det sig att hela graviditeten "låg kvar", så jag blev bokad på en akut operation två dagar efter (igår).
Det var visst hög infektionsrisk i och med jag gått med det såpass länge(och hade ont), och min kropp tycktes inte riktigt fatta att stöta ut allting på egen hand så..
Till slut gjordes alltså en skrapning, så nu ska jag bara läka, och tids nog försöker vi igen.. :(
 
Sv: Ont i magen efter missfall..

Usch så tråkigt för dig! För att ge dig lite hopp kan jag bidra med min solskenshistoria; Jag fick missfall i v 11+6 men misstänker att det var ett MA sen v 9 då jag slutat må illa över en natt då. Efter kontrollen på gyn då jag fick ok att allt var bra så tänkte vi bara ta det lugnt och jag hade en blödning som inte kändes som en vanlig mens, kroppen kändes som inte igång än. Men det var den visst! Och resultatet av det ligger och sover i rummet bredvid just nu :love: Kroppen återhämtar sig oftare snabbare än vad man tror och så länge gyn ger klartecken så är det bara att fortsätta :) Läk väl och lycka till!
 
Sv: Ont i magen efter missfall..

Jag har fått flera missfall och har aldrig haft ont sådär som du beskriver. Jag hade absolut kontaktat gyn och fått det kollat på bara för att vara på den säkra sidan och slippa oroa mig om ingenting annat.
 
Sv: Ont i magen efter missfall..

Jo, jag har redan blivit opererad och är på bättringsvägen nu.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Jag är för tillfället väldigt uppgiven, så det kanske blir lite rörigt. Sedan graviditet nr 2 har mensen helt ballat ur. Alltså...
2
Svar
32
· Visningar
3 378
Senast: Cattis_E
·
Hundhälsa Jag har hand om en väninnas hund medan hon själv är utomlands. Hunden i fråga är en chihuahua, 5 år gammal. Har själv en ettårig...
2
Svar
23
· Visningar
4 003
Senast: Nirvana
·
Kropp & Själ Jag har redan kontakt med läkare och har gjort flertalet prover de senaste månaderna utan något precist svar på vad som kan vara fel...
Svar
4
· Visningar
1 344
Senast: Aliche
·
F
Gravid - 1år Vi har ju precis börjat försöka bli gravida och just nu är jag oerhört lyhörd på min kropp. OM jag är gravid så är embryot bara en vecka...
2
Svar
35
· Visningar
76 544

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp