Mycket tidiga tecken på graviditet

Sv: Mycket tidiga tecken på graviditet

Jag fick ont i brösten och trodde därför mensen var på gång. Sen blev jag väldigt kissnödig ofta. Sprang hela tiden på toa. Fattade inte varför den inte gjorde ont om jag nu hade urinvägsinfektion:crazy:

Jobbarkompisarna sa hela tiden att jag måste ju vara gravid. Jag trodde dem inte men tillslut fick jag ju kolla. Jodå....jag var i 7 v:eek:

Min mens har alltid varit som en jojjo så jag kunde inte gå efter den.
 
Sv: Mycket tidiga tecken på graviditet

jag har känt så tidigt i båda graviditeterna. den första fick jag ont i brösten och började få just såna små mensvärksliknande värkepisoder ungefär efter 1 vecka. Fick också lite flytningar (har aldrig det annars). Denna gången visste jag det nog mer på intuition. Ingen tydlig känsla i kroppen men jag testade mej redan 8 dagar efter för jag tyckte "jag kände mej gravid". Det visade neg då men 4 dagar senare visade det positivt. Det är mer en allmän känsla av välbehag jag fått, tror jag. Lyckokänsla utan att kunna riktigt förklara varför (tydligt för mej eftersom min pms annars brukar ge en tvärtom-känsla veckan innan mens: dvs känner mej olycklig utan att ha någon anledning till det).
 
Sv: Mycket tidiga tecken på graviditet

*kl*

Shiiiit, idag kom faktiskt ett, visserligen jäääättesvagt, streck!!! Tyckte jag såg något igår men idag var det lite tydligare. Vågar inte hoppas för mycket men jag börjar i alla fall tro lite mer på det. Nytt test i morgon igen.
Är jag gravid så är det faktiskt rätt sjukt, jag har ju inte ens hunnit få någon mens än efter jag slutade med p-piller...:eek:
 
Sv: Mycket tidiga tecken på graviditet

kl

Mitt första tecken var att boobsen studsade när jag sprang in i duschen. Mina små ärtor brukade inte syssla med sådant. Ringde till sambon och sa att mina bröst hade blivit större. Han bara skrattade men blicken jag fick när han kom hem var svår att ta fel på.

Vi fick dock testa flera ggr innan vi fick positivt resultat. Så a n t reagerade brösten väldigt tidigt (det var inte en planerad grav).
 
Sv: Mycket tidiga tecken på graviditet

Vad kul om det tagit sej så snabbt:)
Men sen är det väl så att du får ju ingen mens förens du har haft ägglossning, eller har jag fel? Om det är så som jag tror så är det ju inte någon omöjlighet alls att du aldrig fick se någon mens då ägget redan var befruktat.
 
Sv: Mycket tidiga tecken på graviditet

Jag vet att jag hade ägglossning 28-29/4 då jag kollade med test. Tog det sig då, vilket ju är fullt möjligt, så är det klart att det inte kommer någon mens. Det jag är förvånad över, om mitt grav-test nu var postitivt på riktigt, är ju att det tog sig på första försöket, i min första menscykel efter att jag slutade med p-piller. Det hade jag verkligen inte förväntat mig! Har BIM tidigast i morgon och ska ta ett nytt test då, hoppas att det är lite starkare så att jag får klart besked.
 
Sv: Mycket tidiga tecken på graviditet

Klart det är positivt om det visar det :D

Grattis! :banana:

Jag testade 1 vecka efter ÄL och strecket var jäkligt tunt, men ändock. Är det ett streck så är det! Min sambo tvekade precis som du, men inte jag. Ett streck är ett streck! Man är inte bara "lite" gravid liksom!
 
Sv: Mycket tidiga tecken på graviditet

Bara att jag inte riktigt vågar lita på mina ögon :D Det var ju inte precis supertydligt...men du har ju rätt i att ett streck är ett steck oavsett hur starkt eller svagt det är. Men jag väntar nån dag innan jag säger tack till ditt grattis ;)
 
Sv: Mycket tidiga tecken på graviditet

he he gör det du, det finns ju en sida man kan fota och skicka in sina supertunna streck. Men när så långt gick det inte för mig. Men jag har kvar det i en låda. Som ett bevis. Knappt synligt :D
 
Sv: Mycket tidiga tecken på graviditet

Mitt streck var också jättesvagt, men gravid var jag ändå. Som de andra skriver här så kände jag bara på mig att jag var gravid, sedan kom både större och ömmande bröst och illamående typ dagen efter jag testat positivt (vilket jag testade dagen innan beräknad mens).
Grattis :)
 
Sv: Mycket tidiga tecken på graviditet

Grattis, mitt 1a test med Tilde syntes bara i ett visst ljus, några dagar senare testa jag igen och då vart de superstarkt.
 
Sv: Mycket tidiga tecken på graviditet

Jag märkte det genom att jag fick humör som en berg-och-dal bana. Oftast var jag sur hela tiden, stackars sambon som fick stå ut med mig :crazy:.....sen några dagar senare så tog jag grav-test, visade positivt efter knappt en sekund! då var jag gravid i 2:a -3:e veckan eller nått. Men annars så kände jag ingenting särskilt i kroppen på så sett.
Som tur var så försvann det hemska humöret efter några dagar! :)
 
Sv: Mycket tidiga tecken på graviditet

Till alla:

Nu har jag testat igen och nu kom strecket mycket snabbt och var jättestark, så nu är jag inte bara lite gravid utan mycket gravid ;):D

Har inte mått illa än men bröstvårtorna har blivit jätteömma och jag har lite "mensvärk" då och då.

Nu hoppas jag att krypet vill stanna kvar, jag drar mig tillbaka lite nu och återkommer garanterat om allt går bra om några veckor!

Tack för era grattis :bump: (nu vågar jag säga tack iaf :D)
 
Sv: Mycket tidiga tecken på graviditet

Vad roligt för er, Frida! Många grattis från oss!!!!!!!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har haft besvär med riklig mens, pms, mellanblödningar och mensvärk i några år nu. Tidigare hade jag noll besvär. Jag har bokat in...
Svar
17
· Visningar
487
Senast: FrDrake
·
Kropp & Själ Nu har jag gjort något man kanske inte "borde" göra, nämligen söka på nätet efter information om ett läkemedel (eller liknande) man...
Svar
14
· Visningar
4 524
Senast: kem
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 013
Senast: cirkus
·
Gravid - 1år Nu är jag lite pirrig i magen... Jag och min sambo vill gärna ha barn och har tänkt oss en knodd som nästa år, vi har dock inte börjat...
2
Svar
26
· Visningar
4 261

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp