Ont av kortison?

Miran

Trådstartare
På förekommen anledning: har ni varit med om att hästar har fått ont av en kortisonspruta?

Det är INTE frågan om en injektion i en led utan i ett inflammerat överben efter en spark.

Hästen markerade en smula innan, men blev haltare efter. Veterinären säger att hästen inte borde få ondare av sprutan. MEN jag har själv fått kortison i en axel en gån och det gjort SVINONT i flera dagar efteråt. varför skulle det inte kunna vara likadant för en häst?

Sv: Ont av kortison?

Ingen? Please ....

Miran skrev:
På förekommen anledning: har ni varit med om att hästar har fått ont av en kortisonspruta?

Det är INTE frågan om en injektion i en led utan i ett inflammerat överben efter en spark.

Hästen markerade en smula innan, men blev haltare efter. Veterinären säger att hästen inte borde få ondare av sprutan. MEN jag har själv fått kortison i en axel en gån och det gjort SVINONT i flera dagar efteråt. varför skulle det inte kunna vara likadant för en häst?

Tror absolut att hästen kan få ont. Har också fått cortison, dock inte i axeln utan muskeln mellan axel och nacke liksom, och det gjorde SKITONT. Så ont att jag inte väljer det alternativet igen, trots att inflammationen blev bättre på några dar bara.

Jag har inte någon erfarenhet om hästar kan få ont av cortison.

Men jag har precis som du blivi sprutat i axeln och det var det värsta jag varit med om.... Så jag gissar att även hästar kan reagera med smärta på en sådan injektion.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 206
Senast: Ridinglady
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 684
Senast: AbCdE
·
Hundhälsa Min labrador har en mycket aggressiv variant av armbågsartros. Förra hösten märkte vi av att hon blev stel efter aktivitet, vilket har...
Svar
14
· Visningar
3 203
Senast: Raderad medlem 94602
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter återbesök, undersökning och besked så måste jag bara få fortsätta min kärleksbombning av Södersjukhuset! Jag är så oerhört nöjd...
Svar
0
· Visningar
357
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama