ont av amning

Sv: ont av amning

De första dagarna kan vara jobbiga.
Då brösten fortfarande fylls på.
Blir det för fullt så töm ut det värsta "övertrycket". Pumpa inte helt tomt för då håller du igång produktionen.
Men brösten förstår snart att dom ska sluta producera.
Fast lite mjölk kan man ha kvar länge, jag kunde "klämma" fram mjölk en månad efter att jag slutat amma. Och då började jag ändå sina av mig själv. Men då är det ju så lite så det inte märks av om man inte just "klämmer" fram det.
 
Sv: ont av amning

ok så ja ska bara låta det vara då ifall ja inte ska amma? hur känns det överttycket? gör dom ondare då?
 
Sv: ont av amning

Dom blir stora som värsta Pamela tuttarna.
Sen så spänner det och dom ömmar.
Men blir det för spänt och ont så pumpa bara ut så att trycket precis släpper.
Tömmer du helt så håller du som sagt igång produktionen.

Det är inte skönt, men för mig blev det bättre på 2 dar, efter4 så kände jag inte av dom längre.
Jag handmjölkade (Låter som värsta kossan) ur 2 gång/dag d första dagarna. Morgon och kväll...
 
Sv: ont av amning

okej...börjar få bukt med amningen nu. febern jag hade har släppt och jag mår mycket bättre. sonen vill inte först ta bröstet men när jag låg i sängen gjorde han det,,,, så det blir till att mata han där....
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag måste avsluta amningen då jag måste börja med en medicin. Min bebis är sju månader och gillar mat, så jag är inte orolig att han...
2
Svar
36
· Visningar
2 441
Senast: Linn-Nora
·
Gravid - 1år Hej! Vi har ju inga barn, men många funderingar. Lite spinoff på FL-tråden, hur har ni gjort och hur är det vanligast att göra med...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
4 795
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Jag har fått ont bakom höger öra, ungefär vid örsnibben. Det gör sjukt ont att vidröra en punkt där. Det känns inte mycket alls om jag...
Svar
12
· Visningar
622
Senast: Daff
·
Lantbruksdjur Hej, jag behöver lite tips och råd, vi har relativt nyligen skaffat höns (Brahma) och det har hittills fungerat bra. Nu har dock tuppen...
Svar
7
· Visningar
786
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Köpa stamtavla av uppfödare?
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp