E
Elviramax
Frågan kommer sig av att - ja, så klart - jag har en unghäst som jag håller på att köra in. Jag köpte henne i februari och då var jag ute efter en blivande körhäst just. Hon var då inte så mycket miljötränad, däremot en del arbetad vid hand, så det fanns ju inte så mycket att kontrollera vad gäller just köregenskaper. Så att det blev just hon berodde på att det kändes "rätt" i hjärtat. Och det känns fortfarande "rätt" i hjärtat, men rent förnuftsmässigt så undrar jag ibland om jag ska vara ärlig.
Så, vad är det jag BORDE kollat, egentligen? Eller är det ett vågspel?
(Min tös är mycket tittig, men samtidigt nyfiken. Hoppar högt rätt som det är när nåt obekant dyker upp. Kastar sig inte alltid åt sidan utan går kanske fram o tittar o nosar och undersöker saken. Vi har promenerat ut på stora vägen och till den närbelägna rastplatsen med alla långradare. Lite läskigt var det men gick ganska bra. Det läskigaste var nog busskuren... Sen har hon ett satans humör när saker inte passar henne, men det hoppas jag att jag kan rå på vad det lider)
Så, vad är det jag BORDE kollat, egentligen? Eller är det ett vågspel?
(Min tös är mycket tittig, men samtidigt nyfiken. Hoppar högt rätt som det är när nåt obekant dyker upp. Kastar sig inte alltid åt sidan utan går kanske fram o tittar o nosar och undersöker saken. Vi har promenerat ut på stora vägen och till den närbelägna rastplatsen med alla långradare. Lite läskigt var det men gick ganska bra. Det läskigaste var nog busskuren... Sen har hon ett satans humör när saker inte passar henne, men det hoppas jag att jag kan rå på vad det lider)