Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Bryn valfri färs/kyckling. Tärna rotfrukter /potatis /grönsaker, lägg i och tillsätt vatten /krossade tomater och låt puttra. Smaksätt med valfri krydda. Lätt och blir alltid gott!!Diskmaskinen läcker så den går inte att använda. Vi vill alltså snåla i mängden disk vi genererar och då är ju one pot måltider smidigt!någon här som sitter på något smarrigt recept att dela med sig av?
En god chili, typ något liknande denna: https://www.ica.se/recept/snabb-texas-chili-721275/ ?Diskmaskinen läcker så den går inte att använda. Vi vill alltså snåla i mängden disk vi genererar och då är ju one pot måltider smidigt!någon här som sitter på något smarrigt recept att dela med sig av?
@Ninnurur Exempel på mat på plåt/i braspanna är lasagne, cannelloni eller gratänger av olika slag.Tips är också att googla på sk plåtmat, dvs allt på en plåt som tillagas i ugn. Perfekt kylskåpsrensning och minimalt med disk. (Jag äter specialkost så svårt att tipsa om recept men konceptet funkar ju på all sorts mat.)
Diskmaskinen läcker så den går inte att använda. Vi vill alltså snåla i mängden disk vi genererar och då är ju one pot måltider smidigt!någon här som sitter på något smarrigt recept att dela med sig av?
Är tillfälligt i lite liknande sits, begränsade matlagningsmöjlighet och önskan att hålla disken nere. Jag har kokat pasta och parallellt gjort ordning grönsaker etc som jag blandat ner i pastakastrullen när pastan är nästan klar. Häller man av vattnet lite tidigt kan man ha i sås av önskat slag som pastan kokar klart i, t ex pasta pesto, pomodoro eller carbonara. Lök och en del grönsaker som ska tillagas längre har jag micrat (på en tallrik) några minuter innan jag blandat dem i pastan. Skinka eller räkor kan man lägga i precis innan man tar kastrullen från värmen.Diskmaskinen läcker så den går inte att använda. Vi vill alltså snåla i mängden disk vi genererar och då är ju one pot måltider smidigt!någon här som sitter på något smarrigt recept att dela med sig av?
Fast när jag gör lasagne blir det rätt mycket disk.... En gryta till köttfärssåsen, en gryta till bechamelsåsen och en gratängform till själva lasagnen.@Ninnurur Exempel på mat på plåt/i braspanna är lasagne, cannelloni eller gratänger av olika slag.
Precis, det är ju det vi vill slippa.Fast när jag gör lasagne blir det rätt mycket disk.... En gryta till köttfärssåsen, en gryta till bechamelsåsen och en gratängform till själva lasagnen.
Delar ändå vårt favoritrecept, från Carina BergfeldtPrecis, det är ju det vi vill slippa.
Idag blir det tacos, imorgon fläskpannkaka. Sen är det bara en dag till innan nya maskinen installeras![]()
tänkte inte riktigt ....Precis, det är ju det vi vill slippa.
Idag blir det tacos, imorgon fläskpannkaka. Sen är det bara en dag till innan nya maskinen installeras![]()
Lätt hänt!tänkte inte riktigt ....![]()