Omutbilda travare...

L

LindaK

Är det svårt att omutbilda en travare till "vanlig" körning/skolkörning? Vilka är de vanligaste problem man brukar stöta på i såna fall? Något man speciellt bör tänka på? Vore tacksam för hjälp, då jag precis köpt mig en varmblodstravare, som jag tänkt använda till körning.

Mvh / Linda

Sv: Omutbilda travare...

Min kbltravare har fått jobba med att ta det lugnt och rikta energin till formen istället för farten. Alla är ju olika men de brukar ha en del tempo i sig från travet. Det är nog lättare att utbilda en helt grön häst än att omskola men visst kan man få fina resultat!

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 208
Hästhantering Jag träffade på en bekant i dag, och vi började prata om hästhållning eftersom vi har köpt gård och planerar för att ha hästar hemma...
13 14 15
Svar
283
· Visningar
15 074
Senast: MML
·
Kropp & Själ Jag har haft besvär med riklig mens, pms, mellanblödningar och mensvärk i några år nu. Tidigare hade jag noll besvär. Jag har bokat in...
Svar
17
· Visningar
569
Senast: FrDrake
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 789
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar