F
flashlight
Sv: Omtumlande pirrigt häftigt
Jag menar också allvar. Du skriver i ovanst citat om att visa upp utan att skämmas. Men i vilken konkurrens då? Ts pratade om att tävla GP som mål för en egenuppfödd häst som ridits in mkt sent samt endast ridits ett år. (Med en ryttare som aldrig ens tänkt tanken som det lät).
Det är inte riktigt samma sak som du skriver. OCh ställer andra krav.
Visst, det är säkert möjligt om sådär ett antal år, med mycket tur och skicklighet. Men jag tror inte en seriös tränare lägger upp planerna på det sättet, riktigt
Alltså är jag tveksam till hela tråden vilket väl har framgått nu....
Varför inte? Det har jag, annars hade jag sålt min unghäst för länge sedan. Jag tycker att det är ganska ointressant att sitta och utbilda en häst som jag inte tror på.
Min häst har en utmärkt skritt, han visar tydligt att förutsättningarna för piaff och passage finns där, och byter redan rent om man får honom i bra balans i galoppen. Dessutom har han mycket energi. Jag kan alltså inte se några hinder för att han ska lära sig alla GP-rörelser så att han kan visa dem utan att skämmas.
Sen kanske domarna får lite hicka om man dyker upp med ett russ, men det är ju en annan sak.
Jag menar också allvar. Du skriver i ovanst citat om att visa upp utan att skämmas. Men i vilken konkurrens då? Ts pratade om att tävla GP som mål för en egenuppfödd häst som ridits in mkt sent samt endast ridits ett år. (Med en ryttare som aldrig ens tänkt tanken som det lät).
Det är inte riktigt samma sak som du skriver. OCh ställer andra krav.
Visst, det är säkert möjligt om sådär ett antal år, med mycket tur och skicklighet. Men jag tror inte en seriös tränare lägger upp planerna på det sättet, riktigt
Alltså är jag tveksam till hela tråden vilket väl har framgått nu....