Omtumlad och glad.

daymint

Trådstartare
Har idag upptäckt att jag är gravid, vilket jag är lycklig över.Men ändå känner man sig omtumlad och alla möjliga frågor dyker upp i huvudet, och särskilt kommer jag bli en bra mamma .
När ska man kontakta mödravården?
När berättade ni för era anhöriga att ni var gravida?(självklart vet min sambo om det:)).
Finns så många frågor men dessa känns viktigast att höra om nu och era erfarenheter.
 
Sv: Omtumlad och glad.

GRATTIS!!! :banana::bump::banana:

Jag berättade för min mamma samma dag som jag fick ett +.

För vänner berättade jag i vecka 14
 
Sv: Omtumlad och glad.

Tack :banana:.Ja min mamma ska få veta bland dem första hon är som en bästis för mig ,vi kan prata om allt.
Tack för att du delade med dig av dina erfarenheter.
 
Sv: Omtumlad och glad.

Grattis!

Jag vart också chokad, men mest för jag alltid läst om att alla får värsta reaktionen när de plussar å jag kände ingenting :rofl:

Sambon berättade samma dag för sin mamma, han var tvungen å ventilera sig. Jag berättade några dagar senare för mina föräldrar (testade på typ en tisdag, åkte till dem på lördagen)
ringde MVC dagen efter och bokade en tid för inskrivning.

Berättade tidigt för både arbetskamrater och kompisarna. På jobbet blev det så för jag svimmade. Och kompisarna varför jag inte drack å alltid körde på varje fest ;)


Nu har jag bara 3 veckor kvar :bump:

Edit: Jag var jätte nervös för å berätta för min mamma, trodde hon skulle bli arg men hon blev jätte glad å börja gråta ;) Hon tycker det känns mkt roligare å bli mormor å alla hennes kompisar är avis :p
"Farfar" fick veta efter inskrivningen, lika så blivande moster, morbror och farbror.
 
Sv: Omtumlad och glad.

Grattis! :bump::bump:

Det är en jättehäftig känsla tycker jag, och fastän jag visste innan jag plussade så blev jag jätteglad! Testade på parkeringen till affären (nä jag kissade inte i en buske ;)) och gick omkring och log hela tiden när jag handlade!

Jag valde att inte ringa min doktor förrän i v 10 eftersom jag haft ett missfall innan och vågade inte riktigt tro på det förrän då. Men jag berättade för mamma (som berättade för morfar) och pappa i v 6, alltså två veckor efter jag plussat. Är urdålig på att ha hemlisar. Sen berättade jag för alla mina kompisar också hehe de visste ju att vi försökte så det var lite svårt att undvika frågan. Den som var sist att veta var sambons dotter (16 år på tisdag) för han var så orolig vad hon skulle tycka. Hon fick reda på det i v 16.

Hur det funkar i Sverige vet jag inte men det finns det säkert en massa andra här inne som gör! Lycka till!
 
Sv: Omtumlad och glad.

GRATTIS! :bump::banana:

Jag berättade såklart för sambon direkt och för min bästa vän ungefär 5 minuter efter jag testat. (Hon visste att jag skulle testa den dagen)

För familj berättade vi väl ungefär i v 7 och för vänner och "allmänhet" efter v 12-13.

Jag ringde MVC i v 10 och fick tid för inskrivning, men man kan väl ringa precis när man vill om man har frågor och så.
 
Sv: Omtumlad och glad.

Jag berättade för mina föräldrar direkt. Sambons föräldrar fick reda på det någon vecka efter. Mina närmaste vänner vid v. 8, andra vänner runt v. 10-12, och sedan blev det helt officiellt runt v. 17 efter UL. Många etapper det :D
 
Sv: Omtumlad och glad.

GRATTIS!!!!

Jag kontaktade mvc rätt tidigt. Fick skriva in oss i v 8 tror jag det var.

Våra anhöriga fick veta det tidigt, i vecka 6 har jag för mig.
 
Sv: Omtumlad och glad.

Jag berättade för sambon efter en vecka ungefär.
Vi var inte sambo då, hade bara varit ihop i drygt 2 månader och det var totalt oplanerat. Jag behövde smälta nyheten lite själv först.

Vi var först inställda på en abort, men ångrade oss i sista sekund.

Blivande farmor fick veta i v 12 tror jag.
Farfar och sambons syskon i ungefär samma tid.
Mina föräldrar i v 13-14 nånting.
Syskonen nångång runt där oxå.

Kompisarna fick veta från v 17 och framåt...


Stort Gratis till er!!:bump:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 845
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 778
Senast: Nixehen
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 953
Senast: mars
·
Relationer Lååångt om min krångliga mor-dotter relation. Har i över ett halvår nu haft paus från min mor. Efter ännu ett storbråk så kände jag att...
Svar
13
· Visningar
2 894
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Atletix
  • Välja hingst

Omröstningar

Tillbaka
Upp