Omskolning?

Å

Åska

Hej!

Jag, min rygg och min häst har kommit till ett stopp i vårt förhållande. Vi rider för närvarande dressyr men min rygg vill verkligen inte längre. Så fort jag rider på något annat sätt än framåt-nedåt form så knakar min rygg ihop. Jag behöver någon mjukare variant av ridning.

Jag tror även min häst är inne på samma bana. Jag tror att hon vill tänka mera själv och testa något annat. Hon är väldigt lyhörd för vikthjälperna och röstkommandon.
Jag skulle vilja ha samma mjukhet i ridningen som jag har när jag har henne på långa tyglar. Svänger, stannar och växlar mellan gångarterna enbart med vikt och röst. Men det går ju inte för sig i dressyrvärlden...

Kan western var något för oss? Jag vill verkligen att vi (jag, häst och rygg) hittar varandra på ett annat mjukare sätt.

Är det någon som vet något bra läsmaterial som går att köpa? Jag vill verkligen sätta mig in i tanken innan jag sätter igång. Det handlar ju om mer än att köpa en ny sadel...

Hoppas verkligen att någon kan hjälpa mig! Skulle vara skoj att ha någon som har mer koll än jag att bolla med! Det blir ju så mycket nytt, jag kan ju bara hoppning och dressyr! :crazy:

Sv: Omskolning?

Hej! För det första är ju en western sadel mycket bekvämare för ryggen, du får en mer avslappnad sits.

Några bra nybörjar böcker om western ridning är Bob Mayhews och Rolf Carlssons böcker, finns säkert på ditt bibliotek (iaf på mitt!)

Lycka till!

Sv: Omskolning?

Tack så mycket!

Jag skall söka och se om jag hittar någon "western for dummies".

Liknande trådar

Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 543
Senast: Raderad medlem 149793
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 598
Senast: Nepenthe
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 136
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka