Omskolning och åb på klinik

Pancakes

Trådstartare
Det faller sig så att nästa skoning förmodligen kommer bli nån enstaka dag innan nästa återbesök på kliniken, spelar det någon större roll? Det gäller en hälta som sitter högre upp, inget hovrelaterat.

Nej, ingen fara, men det kan vara klokt att skjuta på skoningen ett par dagar om hästen oturligt nog skulle råka bli sömstucken eller liknande. Skulle den bli det så blir det väldigt svårt för veterinären att göra en rättvis bedömning av den befintliga hältan. :)

Tack för svar. Det var lite min tanke med men så tänkte jag att jag kanske bara övertänkte alltihop.

Försök tidigarelägg skoningen. Att skos kan vara jobbigt om hästen har ont/har en skada och det är onödigt att sko precis innan återbesöket som såklart också kan vara jobbigt för hästen.

Jag skulle skjutit på skoningen och tagit den efter klinikbesöket eller en-ett par veckor före. murphys lag säger att om något kan gå snett fast det aldrig brukar göra det så lär det säkert göra det just då bara därföratt :p

vi fick en dyr "läropeng" när vi tog ut veterinären till hästen för sårskada och "passade på" att vaccinera den samtidigt. - hästen fick feber dagen efter och för säkerhetsskull så åkte vi in med den tilll kliniken - enligt veterinären var febern pga vaccinationen och inte pga såret. :p så nu vet vi att vi inte ska vaccinera en häst med sårskada :p ;)

Liknande trådar

Hästvård För att korta ner historien. Märkte att hästen började sur och grinig vid ridning sommar-21. Åkte in till klinik där man konstaterade...
Svar
8
· Visningar
2 230
Senast: Unhappy
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 190
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
708
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama