Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Det faller sig så att nästa skoning förmodligen kommer bli nån enstaka dag innan nästa återbesök på kliniken, spelar det någon större roll? Det gäller en hälta som sitter högre upp, inget hovrelaterat.
Nej, ingen fara, men det kan vara klokt att skjuta på skoningen ett par dagar om hästen oturligt nog skulle råka bli sömstucken eller liknande. Skulle den bli det så blir det väldigt svårt för veterinären att göra en rättvis bedömning av den befintliga hältan.
Försök tidigarelägg skoningen. Att skos kan vara jobbigt om hästen har ont/har en skada och det är onödigt att sko precis innan återbesöket som såklart också kan vara jobbigt för hästen.
Jag skulle skjutit på skoningen och tagit den efter klinikbesöket eller en-ett par veckor före. murphys lag säger att om något kan gå snett fast det aldrig brukar göra det så lär det säkert göra det just då bara därföratt
vi fick en dyr "läropeng" när vi tog ut veterinären till hästen för sårskada och "passade på" att vaccinera den samtidigt. - hästen fick feber dagen efter och för säkerhetsskull så åkte vi in med den tilll kliniken - enligt veterinären var febern pga vaccinationen och inte pga såret. så nu vet vi att vi inte ska vaccinera en häst med sårskada
Hästnyheter Ingen svensk till omhoppning i Stuttgart.
Efteråt är stjärnorna Peder Fredricson och Henrik von Eckermann rasande.
– Fanns det gula kort...
Hundavel & Ras Fast eftersom vi kan utbyta stamtavlor med hundar registerade i KC känns det skumt att de "skyller" på landets ursprungsklubb när sagda...
Hästmänniskan Jag är ofta lite skeptisk till de där som kör blandningen mellan medryttare och ridskola. Mycket pga upplägget jag såg på de som var den...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.