happyrider
Trådstartare
Har fått en fråga om att ta mig an en liten chihuahuatik som är 6 år.
Problemet hos nuvarande ägare är att efter hon haft valpar för flera år sen inte är rumsren längre.
Detta har resulterat i att hon mestadels fått bo ute och att de väljer avlivning om jag inte vill ta mig an henne.
Spontant vill jag givetvis hjälpa lilla tjejen men försöker också tänka objektivt och realistiskt.
Har själv bara erfarenhet av att träna valpar rumsrena och är därför tveksam...
Har inte haft något seriöst samtal med ägaren än utan bara fått frågan genom min dotter.
Känner att jag skulle behöva någon annans perspektiv på frågan innan jag tar ordentlig kontakt.
Jag förutsätter att hon är vetkollad efter sina valpar men vet som sagt inte till 100 %
Någon som har erfarenhet av något liknande?
Att rumsrenhetsträna vuxna hundra?
Att ta hand om omplacering med liknande problem?
Generella råd?
Frågor jag behöver ställa/ fundera över själv?
Tack på förhand.
Problemet hos nuvarande ägare är att efter hon haft valpar för flera år sen inte är rumsren längre.
Detta har resulterat i att hon mestadels fått bo ute och att de väljer avlivning om jag inte vill ta mig an henne.
Spontant vill jag givetvis hjälpa lilla tjejen men försöker också tänka objektivt och realistiskt.
Har själv bara erfarenhet av att träna valpar rumsrena och är därför tveksam...
Har inte haft något seriöst samtal med ägaren än utan bara fått frågan genom min dotter.
Känner att jag skulle behöva någon annans perspektiv på frågan innan jag tar ordentlig kontakt.
Jag förutsätter att hon är vetkollad efter sina valpar men vet som sagt inte till 100 %
Någon som har erfarenhet av något liknande?
Att rumsrenhetsträna vuxna hundra?
Att ta hand om omplacering med liknande problem?
Generella råd?
Frågor jag behöver ställa/ fundera över själv?
Tack på förhand.