Omplacerad???

S

Stormur

Min kompis har en Labrador/doberman tik på 7 år.
Som har blivit omplacerad 5 gånger!.. misshandlad osv.
Nu kan dom inte ha kvar henne och dom letar efter en ny familj!..
och då undrar jag vad tycker ni: Ska dom avliva henne eller hitta en ny familj?..Hon är väldigt stressig och skällig och allmänt svår att ha o göra med?!

// Cornelia

Sv: Omplacerad???

Den är på väg att bli omplacerad för sjätte gången på sju år. Att avliva den är att göra den en tjänst. Risken finns ju att den annars omplaceras ytterligare ett antal gånger och för varje omplacering blir den bara otryggare och mår allt sämre.

Man måste inte rädda alla hundar till varje pris. Vissa djur mår bättre av att slippa leva.

Detta är kanske svårt att säga men jag tycker att avlivning är det bästa sättet, det kan inte vara lätt för hunden att flytta så mycket som den har gjort och dessutom så verkar den inte heller bli bättre i beteendet vart den än kommer! :/

Ge det en tid och se om de kan hitta en vettig person som vill ta sej an hunden. Om de inte kan göra det inom en snar framtid är det nog bäst att hunden avlivas.

Tack för alla svar.. joo jag har sakt till henne som har den att antingen så avlivar du den eller behåller bestäm själv!..
hoppas jag att hon tar an alla våra råd:) Tack åter igen för alla svar:D

Liknande trådar

Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 352
Senast: Tonto
·
Hundhälsa Häromdagen kom en annons från en hunduppfödare i min närhet om nyfödda valpar som skulle vara leveransklara i mitten av december. Det...
Svar
13
· Visningar
1 484
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 860
Senast: lilstar
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 248
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka