Omplacera hund, skriva papper?

Lycanthrope

Trådstartare
Hur skriver man bäst och säkrast papper på att hunden omplaceras?
Drömfamilj med hästgård på landet, de får pengar nästa vecka så det ska skrivas in i kontraktet.

De har redan hundar idag så de verkar seriösa och jättetrevliga.

Hur skriver man lämpligast?
:D

Sv: Omplacera hund, skriva papper?

Bästa är skk's köpekontrakt. Finns inte det, så kan man använda det kontrakt som finns i dogdata. Det täcker in det mesta det också.

Och ett råd: lämna inte ut hunden innan du har pengarna i handen..
Råd nr 2: Veterinärbesikta hunden innan överlåtelsen..

Senast ändrad:

När jag träffar dem och om jag känner att de är rätt, så är inte pengar så viktigt.
Det handlar mest om en symbolisk summa.

Dogdata?

Ett hundregisterprogram för eget bruk :) Mkt praktiskt när man som jag har många hundar ;)

Så här ser ett sådant kontrakt ut..

Tack!

Jag har ingen skrivare, gaah!
Kan man skriva snyggt för hand?

Och i övriga anteckningar skriva att pengar ska vara inkomna senast *datum*, samt att papprerna skickas och ordnas så fort pengarna kommit. Och att de står för alla veterinär kostnader osv?

Visst kan man skriva för hand och skriva in när pengar ska vara inbetalda etc.

Jag menar att om något händer hunden innan pengarna kommit in och alla papper fixats, så får de stå för det.
De har det ekonomiska ansvaret för allting.

Liknande trådar

Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
558
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 231
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 113
Senast: Milosari
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 248
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka