Nej, men jag tror nog att du fattar budskapet ändå . Det är helt enkelt svindyrt att få ett nytt pass, oavsett hur jag reser.Fast du kan inte inkludera resan i sig i "enbart broavgifter", en stor del av kostnaden är för resan i sig.
Om jag kör bil kostar det helt specifikt broavgifter (bränsle behöver jag inte betala pga. firmabil). Om jag tar tåget säger det ju sig själv att broavgiften inte är utspecifierad i biljettpriset. Tågbiljetter över t.ex. Storebælt kostar dock mer än motsvarande sträcka andra ställen i landet, pga. att det kostar extra att åka över den där jäkla bron som borde ha varit gratis eller billigare för lång tid sedan. För mig är det alltså avgifter över broar som gör resan till ett passkontor i Sverige svindyr. Helt oavsett tåg eller bil. När jag tågpendlade över Storebælt kostade pendlarkortet flera tusen kronor mer om månaden, än om jag pendlat åt andra hållet. Men du har helt rätt i att jag ju inte kunde se precis hur många kronor som specifikt gick till bron i priset.