B
Barberini
Jag har en lurvig bondkatt med skvätt av angora i sig som inte tkr om att bli borstad. Hon har alltid skött sin päls jättebra själv och så, men nu har hon börjat få riktiga tovor som gor ända in på huden och är nästan som klumpar. Har försökt klippa bort dom när jag kommer åt, men det är ju inget hållbart plus att hon är lite rädd för saxen. Plus att det nog inte skulle se så snyggt ut efter ett tag
Kom att tänka på ett gammalt avsnitt av djursjukhuset där dom hade en katt som var helt tovig hela den vilket sluatde med att hela katten fick rakas pga av att dom drog i skinnet och gjorde ont förklarade dom. Är lite rädd min lilla prinessa som jag älskar MEST,k min fina lilla kelgris ska ha ont.
Som jag sa är tovorna bara på enstaa ställen och i övrigt har hon väärldens finaste päls.
Vore tacksam för lite råd
Kom att tänka på ett gammalt avsnitt av djursjukhuset där dom hade en katt som var helt tovig hela den vilket sluatde med att hela katten fick rakas pga av att dom drog i skinnet och gjorde ont förklarade dom. Är lite rädd min lilla prinessa som jag älskar MEST,k min fina lilla kelgris ska ha ont.
Som jag sa är tovorna bara på enstaa ställen och i övrigt har hon väärldens finaste päls.
Vore tacksam för lite råd