Ömmar i bakdelen

Iddefixen

Trådstartare
Nu är vår lilla JR dålig igen. :(

Plötsligt vägrade han att stödja på bakbenen idag. Först kunde han knappt röra sig, sen blev det bättre. Nu går han ok, kan trava. Han ömmar ovanför ljumskarna.
Han har svårt att lägga sig, kan inte galoppera, kan inte sitta.

Var hos vet., han hade ingen förklaring....

Han rycktes för första gången igår (tog ca 3 h), har funderingar på om han kan ha spänt sig och därav fått en överansträngning av musklerna.
Vad tror ni?

Sv: Ömmar i bakdelen

Det är möjligt att det kan vara träningsvärk efter att ha stått och spänt sig. Men du skriver att han blivit dåligt igen... har han haft samma beteende tidigare?

Sv: Ömmar i bakdelen

kanske ska ta och gå tilll en massör med honom/henne...är han spänd i muskulaturen där? :confused:

Sv: analsäckarna

min hund kan bli så där dålig som du beskriver, om han ahr inflammation i sina analsäckar. En klämmningin, antingen själv och ibland utav veterinären, och kombinerat med spolning, gör att han blir glad på 2 minuter. Värt att kolla upp...

Liknande trådar

Övr. Hund Hund i trädgård med koja. Gränslös granne... Vill gärna höra med er om vad ni tycker om följande. Vår hund vistas i del av vår...
2 3
Svar
41
· Visningar
10 199
Senast: Inte_Ung
·
Hästvård Brukar inte skriva inlägg speciellt ofta utan brukar mest läsa härinne på buke. Nu har jag däremot ett problem med min lilla ponny som...
Svar
17
· Visningar
3 113
Senast: Pudlan
·
Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
29 998
Senast: sandrafors
·
Relationer Anonymt nick, om någon vet vem jag är så säg ingenting. Nu tror jag inte att någon känner mig då jag varit rätt anonym här tidigare...
2
Svar
25
· Visningar
7 334

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Unghästfasoner?
  • Selenbrist