Omhoppning?

• Hoppning
  • Trådstartare Trådstartare Viruspanda
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 174
V

Viruspanda

Ska tävla en klubbhoppning den 21 maj och det är en LD (storhäst) med bed A0+A0 och det står även att det är 30 sek innan omhoppningen. Det jag inte förstår är om man har 30 sekunder PÅ SIG innan man ska ha börjat hoppa eller om man ska rida runt i 30 sekunder och sen hoppa. Sen om det är som det förstnämnda, när får man i sådana fall den nya startsignalen? Tacksam för svar då det bara är typ två veckor kvar (:

Sv: Omhoppning?

Det innebär att du efter att ha gått i mål i första fasen rider runt och väntar på den nya startsignalen som ges inför fas två. Är du med på hur jag menar?

Jo, tror det! Men är fortfarande mållinjen för fas 1 startlinjen för fas 2?

Det kan det vara men det måste inte vara. Starten går ju inte direkt du gått i mål i fas 1 så de kan ju välja att ha startlinjen var som helst.

Aha, okej! Men vilket som får man nog veta på tävlingen hoppas jag, men tack för hjälpen! :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 139
Senast: Edla
·
  • Artikel Artikel
Dagbok ... men jag står stilla, fortfarande väntandes på att livet ska börja trots att det nu bara är ett år kvar till 30. Det är på dagar som...
Svar
4
· Visningar
621
Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid... 2 3 4
Svar
67
· Visningar
11 342
Senast: Sesca
·
Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så... 2
Svar
39
· Visningar
3 784
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka