omhoppning 2 faser

Anyo

Trådstartare
Ja har ju kvalat upp min 6 åriga häst till avd A upp tom 1m. Så på söndag ska jag starta 95 Bed A:0/A:0 två faser. Ingen ny startsignal ges. Kanske bara är jag som är sån men hur ska ja hålla reda på om jag är felfri i första fasen ? :O

Ibland när jag river hör jag inte det eftersom jag är så koncentrerad på själva ridningen och det vi gör om man säger. Så har ni nå tips på hur man kan hålla reda på de så man inte brassar iväg fast man kanske rivit ett hinder :P Vore ju lite pinsamt :)

Sv: omhoppning 2 faser

Är man inte säker så rider man vidare för säkerhets skull.

Skulle du ha rivit brukar domaren säga avbryt, ibland är inte domartornet helt vakna heller för jag har hunnit rida tre (!) hinder i fas 2 en gång innan jag blev avbruten. :)

Har jag aldrig sett!
River iof inte så ofta men jag är så koncentrerad på nästa hinder att jag inte märker annat som händer runtomkring.

Fortsätt alltid att rida fas2 om du är osäker, ibland slår man ju i hårt men bommen ligger kvar och jag har fått fel för en bakbom på en oxer där skållan åkt ner lite men inte löst ut så bommen föll aldrig ner.

Dommaren lär bara be dig avbryta ritten, det är inget att skämmas för, det händer ganska ofta.

Är man inte säker så rider man vidare för säkerhets skull.

Skulle du ha rivit brukar domaren säga avbryt, ibland är inte domartornet helt vakna heller för jag har hunnit rida tre (!) hinder i fas 2 en gång innan jag blev avbruten. :)

Aah okej :D Då kör jag då :) har gjort upp lite med en kompis som ska hojta ex Kom igen nu eller liknande om jag är felfri i första fasen :P Har ju alltid startat avd B förut så är ju inte van när det är två faser :)

Har jag aldrig sett!
River iof inte så ofta men jag är så koncentrerad på nästa hinder att jag inte märker annat som händer runtomkring.

Fortsätt alltid att rida fas2 om du är osäker, ibland slår man ju i hårt men bommen ligger kvar och jag har fått fel för en bakbom på en oxer där skållan åkt ner lite men inte löst ut så bommen föll aldrig ner.

Dommaren lär bara be dig avbryta ritten, det är inget att skämmas för, det händer ganska ofta.

Ja det är ju det jag är lite osäker på om man slår i och den ligger kvar så kanske man tror att den åkte ner :P Haha men det återstår och se :) Man lär sig inte för ens man provat det :)

Jag skulle också säga att du får helt enkelt köra på! Jag missade en vinst för att jag var helsäker på att jag hade rivit frambommen på en oxer. Det small så jäkla högt. Men ICKE! jag saktade av till trav efter sista hindret i grunden och klappade hästen.

Så hör jag min kompis vråla "MEN RID DÅ FÖR H-LVETE!!"..

haha, snacka om surt när det blev en tidsskillnad på 2,5 sekunder mellan mig och vinnaren i klassen.. :P

Jag skulle också säga att du får helt enkelt köra på! Jag missade en vinst för att jag var helsäker på att jag hade rivit frambommen på en oxer. Det small så jäkla högt. Men ICKE! jag saktade av till trav efter sista hindret i grunden och klappade hästen.

Så hör jag min kompis vråla "MEN RID DÅ FÖR H-LVETE!!"..

haha, snacka om surt när det blev en tidsskillnad på 2,5 sekunder mellan mig och vinnaren i klassen.. :P

Haha nej va typiskt :D Det gick ju bra dför mig på den jag var iväg på nu men jag tappade bort sista hindret så fick göra en lång stor sväng :P tack vare banpersonalen hittade jag ju hindret :) Me det kändes ju lite surt när man tänker på att jäklar jag kunde ju fått en 2:a eller 3:e placering men det räckte till en 5:e placering iaf :) Vilket jag är super nöjd med eftersom det var första gången för oss :)

Liknande trådar

Hoppning Nu behöver jag veta, stämmer dessa? I banhoppningstävlingar rids ofta en grundomgång där det gäller att ta sig runt banan felfritt inom...
Svar
2
· Visningar
2 475
Senast: Ewelina02
·
Hoppning Jag började hopptävla mitt 11åriga fullblodssto i februari. Nötte 90 hela våren med blandade resultat. 90cm CL (ute, stopp näst...
2 3
Svar
56
· Visningar
6 084
Senast: Nasseman
·
Hoppning Ameo har bett mig att göra en sammanfattning över de olika bedömningarna, så jag börjar med de vanligaste nu! A - är desamma som Clear...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
88 825

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka