Omdiskuterad tränare talar ut om övergreppsanklagelserna

Hon ska såklart inte råka illa ut men om hon väljer att försvara honom är det rätt självklart att hennes vänskapskrets minskar. De flesta av oss hade tagit avstånd från en man som utnyttjar småflickor.

Om man bortser från att de flesta av oss antagligen inte inlett en relation med mannen. Så de flesta av oss skulle troligen försvara den vi älskar och valt att leva med mot anklagelser som vi (oavsett om det objektivt är korrekt eller ej) absolut inte kan tro på.

Det är mänskligt.
 
Jag förutsätter att jag inte är den enda med erfarenhet av manipulativa män som mår dåligt av att läsa flickvännens inlägg. Jag har sett alltför mycket av sådana försvarstal i jobbet, och även sett hur det gått när kvinnorna försökt separera.
 
Jag förutsätter att jag inte är den enda med erfarenhet av manipulativa män som mår dåligt av att läsa flickvännens inlägg. Jag har sett alltför mycket av sådana försvarstal i jobbet, och även sett hur det gått när kvinnorna försökt separera.

Jag har ingen erfarenhet men av det jag läst från dig och andra här tänkte jag samma sak. Plus att detta pågått medans de haft en relation. Få människor är så avslappnade med det.
 
Jag förutsätter att jag inte är den enda med erfarenhet av manipulativa män som mår dåligt av att läsa flickvännens inlägg. Jag har sett alltför mycket av sådana försvarstal i jobbet, och även sett hur det gått när kvinnorna försökt separera.

Tja om han hotat småflickorna att han ska ta livet av sig om dom inte vill träffa honom längre kan man ju bara föreställa sig.. O_o
 
Hur relationen med berördes flickvän ser ut är något som folk givetvis kommer att spekulera i, men tycker att det är olämpligt att så sker offentligt.
Och visst är det ändå bra att han, fd tränaren, går ut med namn och bild. Alla som känner till barn och ungdomar som varit i kontakt med denna person bör ju göra vad de kan för att ta reda på om det eventuellt kan finnas utnyttjande och trauman som behöver bearbetas. Dock på ett finkänsligt vis som inte vänder upp och ner på drabbade personers liv och självbild, mer än nödvändigt.
Sen så undrar jag, liksom många andra, även berörde intervjuad vad jag förstår, varför ingen kunnat/velat/lyckats sätta stopp tidigare?? ( om detta nu är stopp, det kanske man inte riktigt kan kalla det, händer alltförofta att historien återupprepas ändå, när uppmärksamhet vänds åt annat håll)

De drabbade tjejerna ( eller om det är killar också ) måste få hjälp att handskas med vad de råkat ut för.
Någon som har någon koll på hur det ser ut på den fronten?
 
Hur relationen med berördes flickvän ser ut är något som folk givetvis kommer att spekulera i, men tycker att det är olämpligt att så sker offentligt.
Och visst är det ändå bra att han, fd tränaren, går ut med namn och bild. Alla som känner till barn och ungdomar som varit i kontakt med denna person bör ju göra vad de kan för att ta reda på om det eventuellt kan finnas utnyttjande och trauman som behöver bearbetas. Dock på ett finkänsligt vis som inte vänder upp och ner på drabbade personers liv och självbild, mer än nödvändigt.
Sen så undrar jag, liksom många andra, även berörde intervjuad vad jag förstår, varför ingen kunnat/velat/lyckats sätta stopp tidigare?? ( om detta nu är stopp, det kanske man inte riktigt kan kalla det, händer alltförofta att historien återupprepas ändå, när uppmärksamhet vänds åt annat håll)

De drabbade tjejerna ( eller om det är killar också ) måste få hjälp att handskas med vad de råkat ut för.
Någon som har någon koll på hur det ser ut på den fronten?

Det har självklart funnits personer som försökt stoppa detta. De jag vet som varit utsatta har fått hjälp i form av terapi.
 
Hur relationen med berördes flickvän ser ut är något som folk givetvis kommer att spekulera i, men tycker att det är olämpligt att så sker offentligt.
Och visst är det ändå bra att han, fd tränaren, går ut med namn och bild. Alla som känner till barn och ungdomar som varit i kontakt med denna person bör ju göra vad de kan för att ta reda på om det eventuellt kan finnas utnyttjande och trauman som behöver bearbetas. Dock på ett finkänsligt vis som inte vänder upp och ner på drabbade personers liv och självbild, mer än nödvändigt.
Sen så undrar jag, liksom många andra, även berörde intervjuad vad jag förstår, varför ingen kunnat/velat/lyckats sätta stopp tidigare?? ( om detta nu är stopp, det kanske man inte riktigt kan kalla det, händer alltförofta att historien återupprepas ändå, när uppmärksamhet vänds åt annat håll)

De drabbade tjejerna ( eller om det är killar också ) måste få hjälp att handskas med vad de råkat ut för.
Någon som har någon koll på hur det ser ut på den fronten?

Man har försökt att stoppa honom i årtionden men det har alltid funnits de som bagatelliserat det han gjort och hållit honom om ryggen.
 
Man har försökt att stoppa honom i årtionden men det har alltid funnits de som bagatelliserat det han gjort och hållit honom om ryggen.
Det är ju samma sak med mannen som @fio nämner, det fanns alltid unga flickor med på varenda tävling som var hästskötare och sängvärmare. Alla visste, men min uppfattning då var att det var allmänt känt, och (tyvärr) tämligen accepterat. Det var liksom så det var, bara. :(
 
Det har ju verkligen varit på tok för accepterat. Det finns ju ett flertal exempel där äldre manliga ryttare/tränare/lärare mer eller mindre konstant haft relationer med mycket unga elever. Utan att det hänt minsta lilla. Personen har haft samma höga befattning, fått träna vidare, rida vidare på samma höga nivå osv.

Och med tanke på TH-historien så möjligen fram till nu-nu har inget ändrats. Och då ingen utrensning i leden skett så tror jag inget ändrats generellt heller utan det TH offrades - de andra kan fortsätta.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp