Ombyte på dagis

Mirre

Trådstartare
Hur mycket extrakläder har ni med till dagis?

Håller på packar väskan nu men hur mycket ska det eg finnas där?
Nu har jag två par byxor, två tunnare tröjor och en tjockare. Två par strumpor?
Räcker det?

Sv: Ombyte på dagis

Det är nog lagom, kom ihåg regkläder och stövlar och att märka upp allting oxå!:D

Jag brukar se till att det finns två t-shirts, en långärmad t-shirt, en tjocktröja, två byxor och ett par shorts. Utöver det fyra par strumpor och fyra kalsonger, fleecetröja, regnkläder, tunn jacka, stövlar, keps, två tunnare mössor och en sydväst. Fast i slutet av terminen kommer det med all säkerhet ligga fem fleecetröjor, två regnställ, fyra jackor och tre overaller på dagis, eftersom jag tenderar att ta med lite väl mkt "för säkerhets skull" :angel:.

trosor alt kalsonger/boxer,extra skor,t-shirt,innetofflor attans jag glömde innetofflor till min som började idag:D

Tofflor har inget av barnen på sonens förskola, utan de har bara strumpor på sig, men det verkar vara olika, för på hans förra förskola hade de flesta mockasiner.

2 t-shirts
1 tunn långärmad
1 tjockare långärmad
1 kort byxa
1 långbyxa
2 strumpor
gummistövlar
sandaler
regnbyxor
tunn jacka
solskyddskräm
5 blöjor

Är det som alltid finns i Rasmus väska. (Men sen försvinner ju solkräm, shortsen och sandalerna mot mössa, vantar och strumpbyxor.)

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 919
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 558
Senast: Enya
·
Hundträning Hjälper ett ungt par som har en tvåårig fralla, hane. Paret har precis skaffat sitt första barn. För "säkerhets skull" fick inte hunden...
Svar
9
· Visningar
1 502
Senast: Tuggben
·
Småbarn När jag var yngre läste jag en bok som handlade om att få svart bälte i vardagseffektivitet. På den tiden var jag intresserad av sånt...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
10 609
Senast: Voeux
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar